Automobilové retro: Ikonický vůz Brouk je na světě už 80 let!
Brouk začal vyvíjet už počátkem 30. let minulého století známý automobilový konstruktér Ferdinand Porsche. Mělo jít o "Auto für Jederman" - "auto pro každého" nebo "lidový vůz". Odtud potom vznikl název dnes již známé automobilky Volkswagen Označení Brouk získal v roce 1938 od deníku New York Times
"Auto pro každého" mělo být dostupné za lidovou cenu - 990 marek. Průměrný plat v tehdejší Třetí říši byl něco kolem 128 marek týdně. Říše společně s Hitlerem slibovala pod heslem: Chceš-li jezdit ve svém autu, spoř si týdně pětimarku. Adolf Hitler jeden z prvních kusů věnoval své přítelkyni Evě Braunové Masovou výrobu však na čas přerušila válka.
Boom nastal až v 60. letech, díky inovativní reklamě a pověsti spolehlivého auta se brouk dostal na první příčku nejprodávanějších aut a sesadil tak držitele rekordu Ford, model T. Ikonický vůz se tak stal symbolem poválečného Německa
Po celém světě se do ukončení výroby v roce 2003 prodalo více než 21 milionů vozů. Stal se nejvyráběnějším vozem bez změny designu v historii. Brouk není pouhý vůz, je to ikona!