Babiše vyšetřuje policie kvůli videu za volantem: Udal se sám, je to idiot, píší lidé
Policie vyzvala dosluhujícího premiéra Andreje Babiše (ANO) k podání vysvětlení v souvislosti s videem, na němž řídil vozidlo po nově rekonstruované dálnici D1 a její celkovou opravu popisoval. Videozáznam pak nechal umístit na sociální sítě. Babiš ve svém internetovém pořadu Čau lidi uvedl, že se podle policie nevěnoval plně řízení, což on ale popírá. Zároveň si postěžoval, že ho "zase někdo udal". Lidé na sociálních sítích ale poukazují, že Babiš se udal sám.
Policie podle Babiše napsala, že 3. října řídil motorové vozidlo a nevěnoval se plně řízení, protože se opakovaně díval do podkladů, které měl položené na klíně. "Vaše jednání je zaznamenáno na sociálním kanálu YouTube," citoval ministerský předseda.
Babiš zdůraznil, že jel pomalu a při řízení se díval dopředu, ale připustil, že se "dvakrát nebo třikrát na milisekundu podíval na papír". "Samozřejmě jsem se věnoval řízení. Uvidíme, jak to dopadne," podotkl Babiš, jenž si postěžoval, že ho "zase někdo udal".
Udal se sám
Babišově poznámce i samotnému videu se hned vysmáli lidé na sociálních sítích. "Že udal sám sebe a nechápe to, to už nepřekvapí. Ale bránit se tím, že na dálnici jel pomalu?" kroutí hlavou někdejší premiér Mirek Topolánek.
"Sám se udá, ale jak jinak, mohou za to ostatní. Pořád se dívá do lejster, nemluvě o tom, že má nasazené brýle, které používá na blízko," všímá si Petr v jedné s diskuzí na Twitteru. Podobně se přitom vyjádřili i další lidé. "Chápu, když se člověk na chvilku nekoukne na cestu, když se chce napít, ale že to dělá kvůli reklamě, to je na facku. Je to idiot," okomentovala Babišovu jízdu po dálnici Radka.
Že udal sám sebe a nechápe to, to už nepřekvapí. Ale bránit se tím, že na dálnici jel pomalu? https://t.co/dqXUMCceR7
— Mirek Topolánek (@MirekTopolanek) November 8, 2021
O rekonstrukci nejstarší české dálnice se rozhodlo před deseti lety. Práce začaly v roce 2013, jejich dokončení se zdrželo o tři roky, termín byl dvakrát odsouván. Silničáři opravili 160 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna v obou směrech včetně 95 mostů. Dálnice byla rozšířena o 0,75 metru na každé straně. Většina prací se dělala za provozu.