Bio, či nebio? Cena nemusí být vždycky překážkou
Díky rostoucímu trendu už bio nemusíte hledat jen ve specializovaných obchodech nebo na trzích. Běžně jej koupíte i ve velkých obchodech. Například v těch největších Albertech najdete až šest stovek bio produktů.
„Zákazníci, kteří dbají na zdravý životní styl a přírodu, najdou na jednom místě bioprodukty od masa přes pečivo, mléčné výrobky, zeleninu, pomazánky, mouky, luštěniny až po dětskou výživu. Našim cílem je, aby každý zákazník našel v Albertu alternativu toho, co si chce koupit, také v biokvalitě,“ popisuje Jiří Mareček z obchodů obchodů Albert.
Cena nemusí být problém
Dobrá dostupnost je jedna věc, s cenou to ale už nemusí být tak růžové. I tady ale najdeme výjimky. Zmiňovaný Albert ukazuje, že to jde i laciněji. Ceny se nemusí výrazně lišit od běžných produktů. Některé můžou být dokonce i nižší.
Například bílý smetanový 10% jogurt o hmotnosti 150 g značky Nature´s Promise je možné pořídit za nezlevněnou cenu 11,90 korun. Běžné produkty stejné kategorie stojí i o několik korun více. Podobná situace je i s obyčejným bílým jogurtem.
S dosažitelností obchodům pomáhají i vlastní značky. „Bioprodukty nabízené pod značkou Nature´s Promise neustále rozšiřujeme, a i do budoucna v tom budeme pokračovat. Mezi ty nejoblíbenější patří banány, bílý jogurt a plnotučné čerstvé mléko,“ říká Gabriela Adámková manažerka vlastních značek obchodů Albert.
Proč je bio takový hit?
Ekologické zemědělství je postaveno na přírodních procesech, produkty neobsahují dochucovadla či barviva, a také klade důraz na šetrnost k přírodě. Biocertifikát získají pouze takové produkty, které splní všechny předepsané postupy a podmínky.