Botu jménem Melichar odmítlo pět režisérů: O roli se ucházely i Blažena s Milunou ze Slunce, seno
Komedie Zdeňka Trošky s názvem Bota jménem Melichar patří k oblíbeným československým filmům, který si zamilovali diváci snad všech věkových kategorií. Redakce eXtra.cz vám přináší několik zajímavostí, které jste o slavném snímku možná vůbec nevěděli.
Miliardářova tchyně
Oblíbená československá komedie Bota jménem Melichar vznikla roku 1983 pod taktovkou známého režiséra Zdeňka Trošky jako jeho filmový debut. Téměř detektivní zápletka o ukradených luxusních kozačkách na jedné z pražských základních škol je příběhem, který si zamilovali nejen malí, ale i dospělí diváci.
Troškův film Bota jménem Melichar měl úspěch nejen u nás, ale dokonce i v zahraničí a na svém kontě má dokonce 19 různých ocenění. Jednou ze zajímavostí je, že na konkurz na jednu z rolí se tehdy přihlásily dvě herečky, které se následně proslavily v jiných snímcích Zdeňka Trošky. V komedii si tehdy chtěly zahrát Veronika Kánská a Petra Pyšová, ty se nakonec proslavily rolemi vesnických dívek Blaženy a Miluny v legendární trilogii Slunce, seno.
Jméno Veroniky Kánské je v poslední době často zmiňováno i díky její dceři Anně-Marii, která se před nedávnem provdala za svého partnera, miliardáře a milovníka luxusních automobilů Richarda Chlada. Pozornosti veřejnosti se Kánská úspěšně straní, a jak její dcera nedávno prozradila v rozhovoru pro eXtra.cz, o známé roli své maminky donedávno neřekla ani svým nejlepším kamarádkám.
Málem se netočilo
Další zajímavostí je, že stačilo málo a slavná komedie by vůbec nevznikla. Když se totiž tehdy na Barrandově rozhodovalo, kdo bude film pro děti natáčet, žádný z režisérů se k tomu nehlásil. Nakonec se ale objevil mladičký a začínající filmař Zdeněk Troška, který se úkolu mistrně zhostil a natáčení snímku, který odmítlo pět režisérů, mohlo začít.
„Platí, že filmař má tři nepřátele: děti, zvířata a sníh. A když se objevil scénář, který byl jen o dětech a kde má hrát celá škola, nikomu se pochopitelně nechtělo. A protože jsem všechny tyto tři nepřátelské elementy zažil už při natáčení filmu Krakonoš a lyžníci, kde jsem pracoval ještě jako asistent u režisérky Věry Plívové Šimkové, tak jsem se až tak nebál,“ prozradil Troška v jednom z rozhovorů, který cituje web Aha!