Celosvětově úspěšný projekt sdílení kol je konečně tady! V čem je česká varianta napřed oproti ostatním?
Sdílení kol je už dávno běžné v Londýně, Barceloně, Vídni, Berlíně a stovkách dalších evropských měst. První český bikesharing je ale unikátní, funguje totiž na principu mobilní aplikace. Uživatelé proto nejsou limitováni rozmístěním stanic a mohou kolo zaparkovat a vrátit kdekoliv, kde potřebují. I proto získal projekt ocenění v evropském kole soutěže sociálních inovací Social Impact Awards.
V loňském roce si službu registrovalo více než 1 200 uživatelů. Jejich počet by se měl letos výrazně navýšit, jen v Praze bude v provozu 150 kol. Jedná se o klasické české značky jako Liberta, Favorit nebo Lady 26, které lidé věnují projektu místo toho, aby jim kola překážela ve sklepích a garážích. Následně prochází důkladným servisem a v ulicích je poznáte podle nápadně růžové barvy.
„Věnovali jsme hodně úsilí tomu, aby byla jízda na našich kolech pohodlná a bezpečná. V Praze mají třeba široké pláště, aby se lidem dobře jezdilo přes koleje tramvají, a každý druhý den u všech kol kontrolujeme osvětlení, seřizujeme brzdy a dotahujeme všechny šrouby,“ doplnil zakladatel projektu Vítek Ježek.
Václav Šanda ze Survivoru po zradě Michaela: Nechci ho v životě vidět, říká tvrdě
Související články

Na velikonočních trzích v Praze se prohnete: Langoš i belgické hranolky za 160 nebo čaj za šest pětek

Hotel InterContinental jako kulturní památka? I s těmito garážemi jako z hororu

Bydlení pro hubeňoury: Nejužší dům v Londýně má na šířku méně než 2 metry

Poslední letní zábava: Kam vyrazit v Praze s rodinou před začátkem školního roku?

Praha není Las Vegas! Jak chce magistrát bojovat s vizuálním smogem?
