Češi a Valentýn 2019: Nejnovější průzkum, za co a kolik peněz utrácíme
Průzkum provedl webový portál Picodi, který nabízí přehled slevových kódů.
Kromě ochoty utrácet zajímaly tazatele i preference dárků u jednotlivých pohlaví a také do jaké míry dárek splňuje očekávání obdarovaného. Mezi nejčastější dárky pak patří rande v restauraci, návštěva kina nebo divadla a obligátní květiny.
Vedou květiny a kino
Podle loňského průzkumu z e-shopů postavených na platformě Shoptet kupuje 70 % mužů partnerkám květiny, někteří si je nechávají doručit až domů. Do pugétu pánové investují až 550 korun. Ženy darují většinou návštěvu kina, divadla, čokoládu, ale třeba i parfém. Podle statistik mBank z 86 000 platebních karet utratí průměrný pár za valentýnskou večeři kolem 700 korun.
Kromě výše zmiňovaných dárků jsou poslední roky v trendu i valentýnské zájezdy do destinací, jako je Londýn nebo Paříž. Na své si tedy v únoru přijdou i cestovní kanceláře a portály poskytující letenky a ubytování. Někdo ale pojímá svátek zamilovaných ryze prakticky. To pak dívky rozbalují fény, mixéry nebo třeba smoothie makery. Poptávka roste i po špercích a kosmetice. Tržby se
značně zvyšují i obchodům s erotickým zbožím.
Spokojenost vs. rozčarování
Průzkum se zaměřil mimo jiné i na spokojenost s dary. Elektronika a domácí spotřebiče ženy povětšinou rozčarují. Touží totiž spíše po květinách, společném držení za ruku v kině nebo večeři v luxusní restauraci. Muži rovněž ocení společně strávený čas v kině nebo divadle a také milování nebo společnou koupel. Naopak nebudou příliš odvázaní z peněz v obálce (stejně jako ženy) nebo plyšáků.