Češi vzkazují přes Restu.cz restauratérům: Nejvíc nás dokáže namíchnout chování číšníka!
Tušili jsme to, ale teď je to jisté. Průzkum **rezervačního systému Restu.cz** mezi 600 hosty českých restaurací zjistil, že strávníky spojuje jedno - nejvíce je dokáže naštvat přístup personálu. Doba se ale změnila v tom, že většina z nás umí obsluze jasně říct „takhle to nepůjde”. Nejčastěji nedáme žádné spropitné anebo své rozhořčení vyjádříme otevřeně na místě.
Nejčastěji hosty v českých restauracích dokáže přivést do varu přístup personálu, to uvedla téměř polovina z oslovených respondentů. Z toho vzorku nejvíce vadí hostům arogance personálu, čtvrtině neochota a 18 % respondentů průzkumu vadí nevšímavost obsluhujícího personálu. Naopak nejčastěji jsme ochotni obsluhujícímu personálu odpustit vlezlý či žoviální přístup.
„Z našich recenzí na Restu.cz, kterých je k dnešnímu dni více než 15 000, plyne jednoznačný signál pro české restauratéry: Většinu prohřešků lidé odpustí, ale na přístupu personálu stojí spokojenost hosta. Vlídnost je prostě kořením dobrého jídla, jak poznamenal správně jeden z respondentů v našem výzkumu,” říká Pavel Suchánek, šéf největšího českého rezervačního systému Restu.cz.
Špatné jídlo je druhým nejčastějším důvodem, proč si lidé v Čechách a na Moravě stěžují na restaurace. Tento důvod uvedla čtvrtina dotazovaných. V pomyslném žebříčku nejčastějších hříchů českých restauratérů následují zakouřené prostory a špinavé prostředí či toalety.
Pokud český host není spokojen, potom to nejčastěji řeší tím, že nedá obsluze žádné spropitné. Takový přístup volí téměř polovina z dotázaných. 33 % Čechů se nebojí okamžitě vyjádřit svoji nespokojenost přímo obsluze, čtvrtina Čechů si otevřeně nestěžuje, ale už nikdy do stejné restaurace nepřijde. 7 % hostů to restauraci „natře” na internetu v recenzi, pouze 2 % si nechá „na kobereček” pozvat šéfa restaurace.
Je vidět, že čeští restauratéři se mají v čem zlepšovat. A my máme zase víc možností se ozvat. Zarezervujte si místo v restauraci na Restu.cz a napište tam i vy svoji recenzi. S nejhoršími anebo s nejlepšími zážitky se můžete s námi podělit prostřednictvím e-mailu info@restu.cz.