Čeští influenceři se nestydí propagovat gambling i levné produkty z Číny. Kolik vydělávají?
S rostoucím vlivem sociálních sítí přibývá mladých a velmi horlivých influencerů. I ti méně známí si dnes mohou přijít na více peněz než činí současná průměrná mzda. Bohužel jsou někteří z nich tak lační, že pro snadný výdělek neváhají své důvěřivé a často velmi mladé fanoušky lákat na nebezpečný gambling nebo návykové látky.
Za co a kolik čeští influenceři vydělávají?
Tento způsob propagace je oblíbený zejména u začínajících influencerů, kteří nemají velkou sledovanost, ale chtějí budovat vztah se značkami. U větších influencerů se přechází k placeným spolupracím, kdy firmy platí za recenze či zmínky částky v řádu tisíců až stovek tisíc korun. Ti nejšikovnější si dokáží vydělat statisíce měsíčně.
Výdělky se liší podle velikosti publika, angažovanosti sledujících a obsahu. Většinou se jedná o dlouhodobé spolupráce v různých oblastech jako móda a kosmetika, sport, fitness, kulinářství ale také finance a půjčky.
Kromě placených spoluprací si influenceři vydělávají prostřednictvím affiliate marketingu, kdy dostávají provizi za každý produkt, který si jejich sledující koupí prostřednictvím odkazu v jejich příspěvcích nebo s jejich slevovým kódem.
Mezi další zdroje příjmů patří:
- prodej vlastního merche,
- placené online kurzy,
- předplatné exkluzivního obsahu,
- monetizace videí na YouTube.
Sláva a spousta peněz má i stinné stránky, se kterými se mladý člověk není schopen vyrovnat. Hrozí jim vyhoření, psychické problém i vznik závislostí.
Kolik si vydělávají influenceři v Česku a ve světě?
Mladí čeští influenceři si mohou vydělávat od několika tisíc korun za jednu spolupráci až po statisíce měsíčně, mají-li dostatečně velkou aktivní základnu sledujících. Významní čeští influenceři si přijdou na i na stovky tisíc za jeden post na Instagramu.
Pochybná etika influencer marketingu
Etika influencer marketingu je horlivě diskutovaná. Jde o legitimní způsob výdělku, pokud influenceři svým sledujícím doporučují produkty, které sami používají a věří jim. Bohužel spousta influencerů neváhá propagovat výrobky, které nepoužijí, protože dostanou slušně zaplaceno.