Charouz Racing System testoval ve Francii: Start nové sezóny F2 už se blíží
Když se řekne Francie, představíme si sluníčko a pohodu. V případě českého týmu však neplatilo ani jedno. Na testovacím okruhu v Magny-Cours vládlo mrazivé počasí a padal sníh. Přesto se samozřejmě oba jezdci na trati představili, na jakýkoli výpadek není čas. Louis Delétraz a Antonio Fuoco si tak poprvé vyzkoušeli, jaké je to sedět za volantem nového monopostu.
Ten se sestavoval z 960 součástí, které jsou složeny z desítek dalších dílů, vše se dávalo dohromady v dílnách CHRS v objektu dealerství značky Hyundai na Žebráku. „Poprvé jsme viděli auto na trati a s výsledkem jsme navzdory počasí spokojeni,“ usmíval se šéf Charouz Racing System Bob Vavřík.
Mechanici a vlastně všichni členové týmu měli plné ruce práce, aby auto na ne úplně běžné podmínky připravili. „Ráno jsme nastavili systémy, abychom se ujistili, že všechno funguje tak, jak má. Odpoledne, kdy se trať trošku vysušila, jsme zkusili zajet několik kol. Získali jsme díky tomu velmi cenné údaje,“ dodal Vavřík.
Charouz Racing System přesto, že je v seriálu nováčkem, je na tom de facto stejně, jako všechny ostatní týmy. Nikdo totiž nemá zkušenosti s novým vozem, ve kterém se letos F2 pojede. Ovšem je jasné, že ostatní týmy mají data o okruzích a hlavně zkušenosti s pneumatikami, které zůstaly stejné.
Charouz Racing system má teď pár dní na vyhodnocování a analýzy, oficiální testy tým čekají 6-8. března opět ve Francii, tentokrát však v Le Castellet na okruhu Paula Ricarda. Tam už bude k dispozici i druhé auto, které by mělo dorazit 21. února a vzhledem k tomu, že okruh je kousek od moře, tak snad již bude i tepleji. Tým má tedy pouhých osm dní na postavení kompletního druhého vozu a analýzy dat z roll outu z Magny-Cours.