Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Dokažte, že nejste nakažená, chce servis po ženě s rozbitou pračkou. ČOI: Nemá na to nárok

Dokažte, že nejste nakažená, chce servis po ženě s rozbitou pračkou. ČOI: Nemá na to nárok
Zdroj: Profimedia.cz
DISKRIMINACE
Paní Radce ze středních Čech přestala fungovat pračka, když se ale snažila uplatnit zaplacenou službu a objednat domů opraváře, od autorizovaného servisu se dočkala studené sprchy. „Řekli mi, že jestli jim nedodám potvrzení o bezinfekčnosti, nepřijedou,“ tvrdí šokovaná zákaznice. Česká obchodní inspekce upozorňuje, že nic takového firma požadovat nesmí, hrozila by jí za to mastná pokuta.

Bezinfekčnost

Paní Radka má pračku v záruce a při nákupu jí bylo slíbeno, že když se jí výrobek porouchá, přijede k ní domů opravář. Když si tedy zavolala do autorizovaného servisu a vyžádala si službu, nestačila se divit odpovědi.

„Pračka přestala zničehonic úplně fungovat. V autorizovaném servisu, který má reklamace řešit, mě přepojili na servisního technika. Ten se mě nejdřív vyptával, jestli nejsem v karanténě, zda nemám teplotu nebo jestli jsem nenavštívila země, kde je koronavirus rozšířený. Na všechno jsem odpověděla ne, ale stejně mi pak řekl, že si mám sehnat potvrzení od doktora o bezinfekčnosti, aby měl důkaz, že nejsem nemocná. Byla jsem překvapená a ptala se ho, jak si to představuje,“ postěžovala si redaktoru eXtra.cz pohoršená zákaznice.

Česká obchodní inspekce podobný požadavek firem i přes vyhrocenou dobu zásadně odmítá.

VŠE O KORONAVIRU V ČR ČTĚTE ZDE

Diskriminace spotřebitele

„Taková podmínka poskytnutí služby není možná. Dle nařízení vlády je nyní povoleno, že servisní technici mohou jezdit k zákazníkům domů, o tom, že by to snad mohli podmiňovat potvrzením od lékaře, se v něm ale nic nepíše. Je to neoprávněný požadavek. Bez ohledu na to, že si servis nemůže klást podobně nepřiměřené podmínky, to v dnešní době nemá ani logiku. Takové potvrzení zdravému člověku nyní nikdo ani nedá,“ řekl redakci mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

„Pokud by se zákaznice chtěla obrátit na nás, měla by podat podnět kvůli diskriminaci spotřebitele. V takovém případě doporučujeme mít raději důkaz, například záznam telefonického hovoru nebo kopii e-mailu. Inspekce by to prověřila, nicméně v současnosti se řeší především podvody s rouškami, k šetření by tedy s ohledem na aktuální situaci došlo nejspíš až za několik týdnů,“ dodal s tím, že v případě akutního problému doporučuje se zkusit se servisem ještě jednou domluvit, případně mu i pohrozit podáním na ČOI.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy