Druhý nejlépe placený youtuber Česka Agraelus: Vojtěch Fišar je sprostý jak dlaždič
Vojtěch Fišar (24), vystupující pod přezdívkou Agraelus, je podle magazínu Forbes druhým nejlépe placeným youtuberem z Česka. Influencerův roční příjem dělá dohromady 13 milionů korun. Fišar ke jmění přišel především díky streamování videoher. Fanoušci ho často zbožňují pro ostrý humor i nevybíravý slovník.
Živé vysílání z hraní počítačových her se stalo jedním z fenoménů platforem YouTube nebo Twitch. Právě na druhé zmiňované vládne Vojtěch Fišar alias Agraelus. Na Twitchi ho sleduje přes 537 tisíc fanoušků, z nichž v průměru šest tisíc si předplácí youtuberův obsah.
Fanoušci milují jeho styl
Přezdívka Agraelus se vryla do paměti většině českých gamerů, kteří někdy hledali gameplay k nějaké hře. Fišar totiž vydělává tím, že živě vysílá hraní počítačových her, které komentuje. Během toho pálí jednu hlášku za druhou, často komunikuje s diváky a rozhodně se nebojí vulgárních slov.
Lidé se například baví, když Agraelus hraje hororové hry, ve kterých čas od času vyletí úlekem z kůže či začne sprostě nadávat. Je to ale právě vulgární mluva, kvůli které přichází o partnerství s lukrativnějšími značkami. Mohl by vydělávat i mnohem víc peněz, ale to by se musel krotit, což on nechce.
Agraelus rád zůstává svůj, ostatně to mu také přináší fanoušky. V roce 2015 byl magazínem Forbes zařazen mezi "77 nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích" a tímto žebříčkem se rok od roku prokousává stále výš.
Přispívá na charitu
Kromě Twitche je výraznou osobností i na platformě YouTube, kde má 625 tisíc fanoušků, kteří Agraelovi generují peníze. Youtuber totiž vydělává na jednorázových darech od diváků či na reklamách umístěných ve svých videích.
Fišar svou popularitu využívá i k charitě. Pravidelně se účastní charitativního streamu PlayStation Česká republika. S herní společností má také nejvýznamnější partnerství. Agraelovým prozatím nejúspěšnějším charitativním streamem zůstává ten z roku 2020, kdy spolu s herním vývojářem Danielem Vávrou pařil Mafia: Definitive Edition. Z akce vytěžili částku 770 000 Kč, kterou věnovali na charitu Dejme dětem šanci.