Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Experti otestovali zázračné roušky Nely Slovákové: Mikroorganismy propustí stejně jako vaše staré triko

Experti otestovali zázračné roušky Nely Slovákové: Mikroorganismy propustí stejně jako vaše staré triko
Zdroj: archiv
Předchozí Další
+ Dalších 14 fotografií
výsledky testu
Brněnská podnikatelka Nela Slováková (30) přišla během koronavirové krize s tím, že pomůže všem Čechům, kteří se potýkají s nedostatkem ochranných roušek. Na svém eshopu začala prodávat dle svých slov roušky s aktivním stříbrem, které měly spotřebitele ochránit před viry a bakteriemi. Redakce eXtra.cz roušky Nely Slovákové zakoupila a nechala je podrobit laboratorní analýze, která měla ukázat, zda zboží, které nabízí, váš organismus skutečně ochrání. Máme výsledky, jak "zázračné" roušky fungují. Mikroorganismy propouští stejně jako rouška ušitá ze starého trička.

Nela Slováková chtěla zachránit Česko

Brněnská podnikatelka a účastnice Hotelu Paradise Nela Slováková (30) našla během koronavirové krize díru na trhu a začala prodávat na svém eshopu roušky, které dle jejich slov měly obsahovat aktivní stříbro.

"Roušky se skládají z materiálu s aktivním stříbrem. Rouška se skládá ze tří vrstev. Vevnitř je vložen materiál s aktivním stříbrem, což je nejdůležitější složka k tomu, aby ta rouška k něčemu byla. Já jsem ta poslední, která stojí o problémy a netroufla bych si s rouškami hazardovat a hazardovat se svým zdravím a už vůbec ne se zdravím kohokoliv jiného," tvrdila Nela Slováková před pár měsíci na jednom ze svých videí.

Blonďatá podnikatelka si vždy stála za tím, že její roušky jsou účinnější než ty obyčejné bavlněné. "Pokud si nějaké trdlo myslí, že ušitá rouška doma na stroji zachrání nebo pomůže, tak nepomůže. Ani trošku. Rouška ušitá z domácího trička vám bude k ničemu," pokračovala Nela.

Slováková se několikrát na videích vyjádřila, že vše dělá s dobrým úmyslem. "Konzultovala jsem se svým dodavatelem látek materiál potřebný k výrobě roušek s dostatečnou ochranou a jsem ráda, že se mi to podařilo," uklidňovala lidi Slováková.

"Jedna důležitá věc. Prosím vás nenaleťte nikomu, kdo se vám bude snažit prodat obyčejnou textilní roušku. Protože klasická textilní rouška je vám úplně k ničemu," snažila se přesvědčit spotřebitele. A už se těšila, jak její roušky půjdou na dračku.

Objednali jsme roušky, které putovaly na analýzu

Redakce eXtra.cz se rozhodla, že nakoupí roušky z obchodu Nely Slovákové. První věc, která vás při objednání zarazí, je to, že není možné zakoupit jeden kus roušky. Zákazník si musí objednat roušky rovnou tři, přičemž celková cena činila 968 korun včetně poštovného. Pro některé lidi jsou to možná drobné peníze, ale pro mnohé obzvlášť během koronavirové krize je tato částka otázkou třeba i týdenního vyžití.

Přesto tisíce lidí Nele Slovákové uvěřily a roušky si zakoupily s tím, že je ochrání mnohem lépe než obyčejné bavlněné roušky zakoupené za pár korun. Redakce eXtra.cz proto nechala roušky podnikatelky otestovat v laboratoři na Technické univerzitě v Liberci.

Laboratorní testy mluví jasně

"Dne 27.5.2020 nám byla doručena rouška od firmy Neonky, s.r.o. s vrstvou aktivního stříbra, která byla v roušce všitá. Na této látce s aktivním stříbrem a na látce bez aktivního stříbra byly provedeny testy podle metody AATCC 147 - Parallel Streak Method na modelové bakterie a to gramnegativní tyčinkovitou bakterii Escherichia Coli a grampozitivní kokovitou bakterii Staphylococcus Aureus.

Tato metoda spočívala ve vytvoření bakteriální suspenze, která byla přetíraná přes látku jak aktivní, tak kontrolní v různých koncentracích pro důkaz inhibičního efektu pomocí aktivního stříbra. Podle výsledků je patrné, že jak kontrolní tak i látka s aktivním stříbrem nevykazovala rozdíl a tudíž nebyla prokázána její antibakteriálnost.

Z tohoto lze usuzovat, že textilie s aktivním stříbrem neobsahovala žádné částice stříbra nebo tyto částice nebyly pevně vázány na textilii a již se v aktivní vrstvě nevyskytovaly."

Laicky řečeno - testované roušky Nely Slovákové jsou na dýchacích cestách stejně účinné jako vaše staré tričko ze školních let, kus hadru nebo utěrka na nádobí.

Kdo koho uvedl v omyl?

Zatím nezodpovězenou otázkou zůstává, kdo koho uvedl v omyl. Klamala snad Nela Slováková své zákazníky vědomě? Nebo se snad podnikatelka a hvězdička reality show stala sama obětí podvodu? Nela se několikrát a opakovaně na sociálních sítích dušovala, že její roušky skutečně proti mikroorganismům působí. V tomto případě je ale jasné, že koncový zákazník byl uveden v omyl na základně klamavé reklamy na instagramu Nely Slovákové. Kdo tedy v tomto případě ponese vinu a zodpovědnost?

Sledujte web eXtra.cz. Brzy přineseme:

  • Detailní výsledky analýzy roušek
  • Vyjádření podnikatelky Nely Slovákové
  • Názor právníka

MÁTE POCIT, ŽE I VY JSTE SE STALI OBĚTÍ KLAMAVÉ REKLAMY? MÁTE CHUŤ SE PODĚLIT, JAK PROBÍHALA KOMUNIKACE SE SLOVÁKOVOU? OZVĚTE SE NA REDAKCE@EXTRA.CZ.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy