Faltýnkův diář: Pohlídej mi dotaci aneb Jak si místopředseda ANO domlouvá kšefty
Bývá běžné, že si byznysmeni zaznamenávají své schůzky a plány do nejrůznějších diářů. Jaroslava Faltýnka to ale může přijít pořádně draho. Svůj diář totiž ztratil a zápisník se následně přes utajený zdroj dostal do rukou reportérům ze Seznam Zprávy. Ti zároveň zkontaktovali místopředsedu hnutí ANO, zda je materiál opravdu jeho, což Faltýnek potvrdil.
„Jako osoba politicky činná jsem v kontaktu s řadou lidí, kteří za mnou přicházejí s různými typy sdělení a jejichž důvěryhodnost je značně kolísavá. Pokud si některá z těchto sdělení heslovitě poznamenám, nelze z toho vyvodit, že jde o zachycení reálného stavu, natož pravdivého obrazu o skutečnosti,“ uvedl pro Seznam Zprávy Faltýnek.
Z oněch heslovitých poznámek přitom vyplývá řada zajímavých věcí. Například to, jak se domlouval se svým dlouholetým kamarádem, sportovním manažerem Miroslavem Černoškem, na dotacích. „Pohlídej mi dotaci,“ stojí na jednom z vložených papírů, který Faltýnek dostal od svého prostějovského souseda. Černošek politikovi i připsal konkrétní specifikace o dotaci, která byla ve výši 30 milionů korun. Do přerozdělování dotací přitom politici nemají co mluvit a podle zákona o nich rozhodují příslušní úředníci.
Byla sleva náhodná?
Faltýnek si mimo jiné poznamenal i plán, jak tajně získat firmu, aby nemohla být spojena s jeho postem významného politika. „SRO - vlastní AKCIE 33 procent. Kmenové listy (akcie na doručitele),“ poznamenal si do diáře premiérův kolega. Pro všechny případy si k tomu i poznamenal, kdo by měl být skutečným vlastníkem. „Já,“ stojí v diáři.
Místopředseda hnutí ANO nezapomněl přidat i plán, jak firmu získat tak, aby ji v budoucnu mohl vlastnit viditelně. „Příběh - manažerský opční program. Řešení - přes navýšení základního kapitálu, základní jmění je cca 2 mil.,“ poznamenal si Faltýnek podle Seznam Zprávy.
Jak uvádí zpravodajský web, Faltýnek podle poznámek v zápisníku dopomáhal k lukrativním smlouvám v pražském Dopravním podniku. Konkrétně měl vyjít vstříc firmě Big board, která poskytla hnutí ANO pro kampaň na blížící se volby své billboardy s ohromnou slevou. Místo 56 milionů zaplatilo hnutí pouze deset. Je tak otázkou, zda náhodou nejde o nějakou protislužbu...