Fantazie, paráda! Charouzův tým získal v Monaku „zlatý double“!
Už sobotní závod dal tušit, že Charouz Racing System je připraven velmi dobře. Švýcar Delétraz si dojel pro své nejlepší umístění sezóny, když zůstal jen kousek od pódia. A nebýt penalizace, kdo ví, kde by nakonec skončil Antonio Fuoco. To vše ale byla jen předzvěst věcí příštích. Přišla totiž sobota a obrovská radost českých fanoušků. Do historie opět velmi zasáhly penalizace, tentokrát ale hrály ve prospěch Charouz Racing System. Ale popořádku.
Pořadí startovního roštu sprintu Formule 2 již tradičně odpovídá obrácenému výsledku hlavního závodu, dle kterého osmý jezdec vyráží z pole position. Nikde jinde na světě to pochopitelně neznamená pro osmého předchozího závodu tak velkou výhodu, jako v úzkých ulicích Monaka. A tím byl letos Antonio Fuoco. Jistě, dvaadvacetiletý pilot si v pátek asi myslel na lepší umístění, za daných okolností ale bylo 8. místo v cíli to nejlepší, co se mu v ohledu na sobotu mohlo stát. Hned za Italem ovšem čekali na jeho sebemenší zaváhání vítěz sprintu z Barcelony Jack Aitken (ART), favorit Lando Norris (Carlin), vždy usměvavý Ind Arjun Maini (Trident), Charouzovo druhé horké želízko v ohni Monte Carla Louis Deletraz, bývalý jezdec F1 Roberto Methi (MP), outsider Sean Gelael (Prema) a páteční vítěz Artem Markelov v jeho zbrusu nové Dallaře týmu Russian Time.
Do 38 kol dlouhé honičky Monakem vyrazil junior Ferrari v Charouzově rudém voze dobře. Kritickou první zatáčkou St. Devote projel jako první, zatímco se za ním prodral Norris před Aitkena. Hůře dopadli Japonec Makino (Russian Time) a Ital Ghiotto (Campos), kteří doplatili na stále ještě nevyřešené vrtochy nového vozu F2 a nehnuli se z místa. Následující virtuální safety car dopřál Fuocovi několik minut oddechu. Českému týmu hrála do karet i skutečnost, že Aitken po prvním kole zajel do boxů a vzdal. Na třetí pozici se tedy posunul druhý vůz stáje Charouz s Delétrazem v kokpitu. Za Švýcarem se seřadili Maini, Markelov, Merhi a Němec Maxi Günther. Na ostré závodění si diváci museli počkat až do 10. kola - o prodloužení safety caru na trati se totiž postaral Gelael, když ve 4. kole havaroval u koupaliště.
Po re-startu si Fuoco šikovně vybudoval sekundový náskok na Norrise, zatímco se jeho týmový kolega musel bránit Mainimu. Na Inda se při tom tlačil rozjetý Markelov a v 17. kole se před jezdce Tridentu povedeným manévrem dostal v zatáčce Rascasse. Ruský junior Renaultu pak hned začal atakovat třetího Deletraze. Neutralizace po Russellově chybě ve 20. kole dopřála Delétrazovi dvě kola klidu, hned po restartu se ovšem musel znovu soustředit na obranu svého místa před očividně rychlejším vozem týmu Russian Time. V Rascasse se Markelov pokusil o předjetí, oba vozy se dotkly a pokračovaly v nezměněném pořadí. A zase pomohla neutralizace: Před novou šikanou se Albon pokusil zaútočit na 8. Nissanyho, což skončilo srážkou.
Závod se mezitím přiblížil maximální časové hranici a musel být zkrácen na 30 kol. Diváci se po úklidu pasáže u přístavu právě těšili na rozhodující sprint závěrečných 2 kol, když Fukuzumi s Ferruccim zatarasili pomalou zatáčku u restaurace Rascasse. Na trať tedy znovu vyjel Safety Car a Fuoco za ním mohl neohrožen projet cílem jako vítěz! Radost českého týmu byla obrovská a nezkazil ji ani dodatečný zásah traťových komisařů. Ba právě naopak Fuoco sice dostal penalizaci 0,8 sekundy, což v jeho případě na prvním místě nic nezměnilo. Doplatil na ni však druhý Lando Norris, který si k výsledném času musel přičíst 1,1 sekundy. Znamenalo to, že ho v konečném účtování přeskočil Delétraz a český tým bral na slavné trati double! Jaká to povedená sobota pro český motorsport: První triumf nového týmu Charouz ve Formuli 2, oba piloti na stupni vítězů na prvním a druhém místě. Jen tak dál, chlapci!
Sponzoři týmu musí být určitě spokojeni, hlavně společnost FAST ČR, která „má pod sebou“ mimo jiné i značku Sencor. Šampionát pokračuje za měsíc v Le Castelletu.