GLOSA: Nenažranost českých influencerů nezná mezí. Chtějí stáhnout fanoušky z kůže, zadarmo jim už nic neřeknou
Díky svým fanouškům vydělávají statisíce, mnohdy miliony měsíčně, přesto jim to nestačí. Řeč je o hvězdičkách sociálních sítí, které ze svých účtů udělaly teleshopping a nyní se rozhodly své obdivovatele a sledující doslova sedřít z kůže. Zadarmo už totiž nechtějí pustit ani chlup a jejich fanouškům, bez kterých by mohly na svůj život v přepychu zapomenout, už začíná docházet trpělivost.
Když v roce 2010 vznikla sociální síť Instagram, šlo především o platformu, na které se lidé chlubili svými fotografiemi a zážitky. To už je ale dávná minulost. Při pohledu na Instagramy českých influencerů a celebrit si totiž jejich sledující musí připadat jako na tržišti, kdy se na nás ze všech stran řítí jedna reklama za druhou.
Bez peněz na internet nelez
Pokud jste tedy před lety někoho začali sledovat, protože vás bavil jeho život a inspiroval vás svým příběhem, dneska vás maximálně může inspirovat slevovými kódíky. Zářným příkladem toho je nejprsatější česká učitelka Andrea Nguyen, jejíž Instagram se proměnil ve všenabízející teleshopping.
Není ale sama. A na rozdíl od jiných se nesnaží své fanoušky dojit víc, než je nutné. Rozhodně totiž zdaleka nedosáhla úrovně Erika Meldika a jeho krásné ženy Dominiky, kteří si sice díky spolupracím na Instagramu, kde mají statisíce sledujících, přijdou na statisíce měsíčně, to jim ale nestačí. I proto se rozhodli, že své soukromí budou zásadně jenom prodávat, a to na platformě Herohero, kam umisťují ty nejpikantnější informace, po kterých by mohli jejich fanoušci prahnout. Když tedy Erik skončí v nemocnici, fanoušci dostanou avízo, že se na Herohero exkluzivně dozvědí, co mu je. Když zájem není takový, hrotí se to tak moc, až se najde dostatečné množství hejlů, kteří to zaplatí.
Karlos fanouškům zadarmo neodpovídá
A nejsou jediní. Na svých fanoušcích rejžuje i Karlos Vémola, který se netají tím, že zatímco na Instagramu fanouškům na jejich zprávy neodepisuje, na Herohero, za které chce 200 korun měsíčně, je prý komunikativnější. Jednoduše řečeno - zaplať a odpovím ti.
Oproti Martinovi Mikyskovi jsou ale všichni žabaři, kteří se spokojí s drobnými. Mikýř totiž předvedl, jak se správně rejžuje na svých fanoušcích, a to když na svém Instagramu nejenže promoval zdražování předplatného svého Herohero účtu, ale dokonce lákal na svůj jediný rozhovor v životě. A předplatitelé se jenom hrnuli. Aktuálně mu jeho fanoušci za předplatné jeho tvorby platí měsíčně přes sedm milionů korun. Přitom fanoušci se mu už odvděčili tím, že více jak zdvojnásobili dosah jeho Instagramu, díky kterému si může přijít na nemalé peníze.
Mikýřův jediný rozhovor v životě, ale jako že vůbec
Mikýř ale není hamižný a nechá vydělat i svým kamarádům. Ačkoliv lákal na svůj jediný rozhovor, následně poskytl ještě dva a oba opět na placené platformě.
Pokud je nabízený obsah kvalitní, málokomu bude vadit si za něj připlatit. České celebrity ale pojaly Herohero jenom jako další způsob, jak stáhnout své sledující o další peníze, protože jednoduše můžou. Otázkou jen zůstává, jak dlouho budou jejich fanoušci ochotni platit za informace, které navíc mnohdy nejsou nijak exkluzivní.
Co si o prodávání soukromí a tahání peněz od vlastních fanoušků myslí Karen a Karolína? To si pusťte v novém díle podcastu Outsider a Insider.