Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

GLOSA: Prodejní triky Horsta Fuchse: Důvody, proč byl jeho legendární teleshopping tak úspěšný

Horst Fuchs je po smrti.
Zdroj: Profimedia
Předchozí Další
GLOSA

Horst Fuchs byl možná pro většinu lidí jen excentricky vypadající ztělesnění východního Němce, nelze mu však upřít, že jeho byznys byl ve své době extrémně výdělečný. Jak vůbec dokázal to, že firma WS International, které propůjčil svou tvář na velmi dlouhou dobu, byla tolik úspěšná? A co se stalo, že v roce 2007 podle webu E15 zkrachovala? Podívejte se na ty nejúčinnější triky, kterými přesvědčil ke koupi podivných produktů tisíce lidí.


Ruku na srdce – koupili byste si podivnou pánev z televize, kterou by vám propagoval nudný hlas ve třicetivteřinovém spotu? Investovali byste tisíce do autokosmetiky před dvaceti lety, kdybyste si nebyli téměř jistí, že s jejím použitím vaše auto nezíská na ceně při dalším prodeji? Horst Fuchs byl neobyčejně invenční v tom, jak až neuvěřitelnými kousky, které s běžným použitím zboží často vůbec nesouvisely, přesvědčit svoje publikum. To ale nebyl jeho jediný trik.

Opakování do zblbnutí

Opakování je matka moudrosti. To platí nejen ve škole, ale i v reklamě. I dnešní reklamní stratégové vám potvrdí, že v neustálém opakování je neuvěřitelná síla, a dosvědčit to může třeba známý obchod s elektronikou, jehož zelený mimozemšťan s vlezlým hlasem dokáže vytočit doběla nejednoho člověka. Horst Fuchs ale tento trend dovedl do extrému. Během patnáctiminutové prezentace, která je k dispozici na YouTube, dokázal několik základních informací zopakovat ne jednou, ne pětkrát, ale třeba i desetkrát. A to se vyplatí, Horste!


Rád střídal role

Fuchs také často měnil role. Zatímco někdy dělal užaslého diváka, kterému profesionální kuchař Pepi Rössler vysvětloval výhody fritézy či kráječe zeleniny, v jiném spotu to byl právě on, kdo se chopil vysvětlovací funkce, a výkřiky o tom, jak je daný výrobek úžasný, nechával na malověrné a uměle kritické Gabi Berger. Stará hra na nadšeného propagátora a rýpavého kritika fungovala naprosto dokonale.

Návod k použití dostanete zdarma!

Zdarma vám na přelomu devadesátek a nového tisíciletí nedal nikdo nic, kromě jedné zlatem ověšené výjimky. Ano, byl to Horst Fuchs, který ke svým výrobkům nejen že dával na první pohled obrovské množství příslušenství, ale pokud jste byli rychlí, dostali jste hned druhý výrobek zdarma. Neuvěřitelné!

Ale trochu seriózněji – Horst Fuchs třeba ke svému kráječi prezentoval jako příslušenství zdarma plastová držátka v ceně jednotek korun, dokonce se odvážil propagovat jako jeho příslušenství i návod k použití (ten dokonce vyžaduje zákon). A pokud vám někdo za cenu jednoho výrobku dá druhý zdarma, vychází z toho jediné. Buď vás s tím jedním výrobkem pořádně natáhl, nebo mu přeskočilo a míří do krachu.

Teleshopping mířil do záhuby

Horstu Fuchsovi sice nepřeskočilo, ale jeho firma WS International v roce 2007 zkrachovala, jak uvedl web E15. Důvodů určitě najdeme více. Ten hlavní, ale jednoduchý – objevil se internet a televizní nákupy zůstaly výsadou lidí, kteří se s internetem už nikdy nedokázali naučit. A jejich generace, trochu hrubě řečeno, prostě časem vymřela. Horst Fuchs se sice snažil držet prst na tepu doby, jeho síla ale byla v televizním prodeji a s jeho útlumem přišlo i nevyhnutelné – WS International vyhlásila bankrot. Horst Fuchs ale zůstal nikdy nekorunovaným králem svého odvětví a kultovní postavou našeho televizního dětství. Včetně autora tohoto článku.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy