Hlavně nepanikařte, Vánoce nejsou o dárcích: Lidl vkydl zákaznici komickou radu
Vánoce by měly být svátky klidu a míru, co ale když je za pět minut dvanáct a hlavní dárek od Ježíška, který jste si objednali z e-shopu, vám ještě nedorazil? S vaším problémem vám hravě pomohou experti přes komunikaci na sociálních sítích oblíbené prodejny Lidl. A pokud vám poradí tak, jako paní Evě, můžete to klidně rovnou zabalit a celé Vánoce pro jistotu zrušit.
Zákaznický servis
Umět se kvalitně postarat o zákazníka, zvláště je-li chyba na vaší straně, by mělo být v dnešní době naprostou samozřejmostí, tím spíš, pokud se jedná o mezinárodní obchodní řetězec. Když už ale k nějaké té chybě dojde, je neméně důležitá komunikace se zákazníkem na více než profesionální úrovni. To se bohužel facebookovému "Lidl týmu" tentokrát tak nějak vymklo z rukou ve chvíli, kdy přišla stížnost na nedoručený vánoční dárek.
Žádnou paniku
"Objednávka vytvořená měsíc před Vánocemi, dodnes nedoručená, na zprávy přes váš kontaktní formulář nereagujete. Jak zjistím, jestli tedy dojde do Vánoc, když jsou to dárky pro dítě, nebo jestli si mám objednat jinde??" zněl dotaz položený jednou ze zákaznic, která ve zprávě dodala, že se jednalo o hlavní vánoční dárek pro jejího syna. Jaké ovšem bylo asi její překvapení, když beze slova omluvy a vysvětlení problému přišlo vyjádření Lidlu s žoviálním oslovením zákaznice zdrobnělinou jejího křestního jména a jednou možná dobře míněnou, ale rozhodně nevyžádanou radou. "Evi, hlavně nepanikařte," zaznělo v odpovědi hned úvodem. "Vánoce jsou o rodině, ne o dárcích a zvlášť ne o těch, o kterých nikdo kromě vás neví. Na Facebooku vám bohužel můžeme jen poradit, a to také činíme, nemůžeme jakkoli vaši zásilku uspíšit ani ji prověřit," pokračuje zpráva s tím, že si má zákaznice buď vytvořit objednávku znovu, nebo si obrazně řečeno může také trhnout nohou.
Komunikace vázne
Nad takovým jednáním zůstal rozum stát nejen paní, která vznesla dotaz, ale i mnoha dalším potenciálním zákazníkům. "Jako opravdu? Při nedodání zásilky poučovat zákaznici o tom, jaký je smysl Vánoc? Tohle vejde do dějin komunikace," okomentovala vyjádření Lidlu jedna ze sledujících. "Napsat takovou odpověď zákazníkovi na našem firemním Facebooku, to už pak ani nemusím chodit do práce, protože mi bude ukončen pracovní poměr. Co tam prosím vás hulíte?" rýpl si další z lidí, kteří si přečetli vlákno komunikace. Teď zůstává otázkou, kdo se vůbec nacházel na druhé straně přijímače. Podle stylu odpovědi bychom to tipovali na někoho z mileniálů, protože u těch, jak je známo, komunikace na slušné úrovni občas trochu vázne.