Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Hvězda Podezření Denisa Barešová: Herečka o nejsilnějších momentech z natáčení

V Podezření hraje dceru Kláry Melíškové.
Zdroj: Se souhlasem České televize
Předchozí Další
+ Další 2 fotografie
rozhovor

V minisérii Podezření, kterou vysílá Česká televize, exceluje herečka Klára Melíšková (50), jež ztvárňuje neodbytnou zdravotní sestru Hanu Kučerovou. Role její dcery Terezy se chopila nadějná herečka Denisa Barešová (26), která se objevila i ve filmu Jan Palach, Krajina ve stínu nebo v minisérii Kukačky, v níž kritiky zaujala natolik, že byla nominována na Českého lva za herecký výkon ve vedlejší roli. Půvabná herečka s rozjetou kariérou prozradila, jak se se svou rolí Terezy v Podezření dokázala sžít, a také se v rozhovoru pro ČT svěřila, jaký moment byl pro ni nejsilnější.

Deniso, jaké bylo vaše první setkání s Podezřením?

Oslovila mě castingová agentura Maji Hamplové. Dostala jsem k přečtení celý scénář a zhltla jsem to jedním dechem. Bavila mě postava Terezy, ale zajímaly mě i ty ostatní. To bylo trochu odlišné od dalších konkurzů, kde jsem většinou zaměřena na jedinou postavu. Ani jsem se pořádně nedívala, v jakém je to rozsahu, až později mi došlo, že jde o velkou roli. Ve druhém kole už jsem zkoušela i s kolegyněmi na pozici Hany a s Klárou Melíškovou to zaklaplo hned napoprvé. I kdyby to nevyšlo, už jen ty zkoušky pro mě byly skvělým zážitkem. Zároveň jsem ale po svém obsazení pocítila, že jsem na tento projekt připravená, a ohromně jsem se těšila.

Klára Melíšková popisovala, že vaše setkání na konkurzu bylo jedinečné...

Ano, to je pravda. Já jsem Kláru dlouhou dobu obdivovala jako herečku. Hrozně jsem si přála se s ní setkat. A myslím, že díky tomuto mému nastavení se nám od začátku dobře pracovalo. Na zkoušku jdete s naučeným textem, ale lépe se na to připravit moc nejde. Vzájemně jsme si nastavily prázdné ruce a braly si od sebe navzájem. S každým dalším zkoušením se ukázalo něco nového a dokázaly jsme se doplňovat. Když jsme byly obě vybrány, byla jsem hrozně šťastná.

Fungovalo to i při samotném natáčení?

Ještě předtím jsme měli společně se scenáristou, režisérem a prvním asistentem režie čtené zkoušky a tam jsme se měli možnost lépe poznat a seznámit se důkladněji s textem. Otevřelo nám to nové obzory a i díky Kláře jsem o ničem nepochybovala. Když máte dobře napsaný scénář, pevnou látku, o kterou se můžete opřít, je to velké usnadnění práce.

Na place tak zůstala příjemná atmosféra. Jednou se nám například stalo, že si režisér přál jednu scénu přetočit. Nevyvolávalo to ve mně ale žádné pochybnosti, že je to špatně, že musíme opakovat práci, ale že jde o preciznost a snahu o zdokonalení. Jakékoli podobné opravy nás přiváděly k tomu, abychom se nad tím zamysleli trochu jinak a udělali to, jak nejlépe umíme.

Jak dlouho vám trvalo, než jste cítila, že jste Terezou?

Tím, že jsem takovou reakci zažila poprvé, jsem si to ani neuvědomila. Když se na to zpětně dívám, vždy tam najdu nějaké chyby. Jsem vůči sobě kritická a hledám, kde jsem mohla co udělat lépe. Ale sama si asi nikdy neuvědomím, že jsem tou danou postavou. Nemyslím si, že ji mohu dokonale poznat, protože stále objevuju nové věci, jak ji dotvořit, jak si přimyslet něco dalšího.

Změnilo se nějak po tomto natáčení vaše vnímání, jak pozorovat ostatní, a vytváření názorů?

To je otázka, kterou v sobě zpracovávám už hodně dlouho. Protože to na sobě často pozoruji, že i za mým chováním často stojí nějaký příběh, který ostatní nevidí. Když vidím nesympatického člověka, hned ho nebudu odsuzovat, že udělal špatnou věc. V tomhle mi zabrnkala minisérie na moji strunu. Asi nejsilnějším momentem série pro mě je, když se Tereza na Hanu nedívá jako na svou mámu, ale přemýšlí o ní jako o vražedkyni.

Vyhovuje vám způsob spolupráce, když se na postavě podílejí i další tvůrci jako režisér a scenárista?

Ano, určitě. V jednom momentě třeba došlo k tomu, že mi Michal Blaško řekl: Teď už tu postavu znáš líp než já. Nebylo to z žádné lenivosti nebo neschopnosti dál rozvíjet charakter. Jen mi svěřil důvěru, což pro mě bylo neskutečně uvolňující a povzbuzující zároveň. Práce, kdy nejdříve společně trénujeme a pak dostanu volnost, je pro mě ideální. Něco jako kdybych se chystala jako sportovkyně po mnohaměsíční tréninkové dřině na vrcholné závody a výkon na nich teď už zůstává jen na mně. Ale podporu za sebou stále cítím.

Zajímala vás více postava, nebo příběh Podezření?

Připadalo mi, jak zajímavě a jinak je v Česku zobrazeno nemocniční prostředí. Je z toho vidět, že zdravotní sestry mají náročnou práci. Zároveň mě pak zasáhlo, jakým způsobem se v příběhu pracuje s otázkou viny a neviny. Jak se utváří nějaký dojem a podle čeho se lidé rozhodují ve svých názorech. Líbí se mi, že ve vývoji scénáře se upustilo od politických zápletek a více je to orientované na lidské chování a charaktery. Každý si udělá svůj obrázek.

Rozhovor byl redakci eXtra.cz poskytnutý Českou televizí.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy