Tvrdý pád Jaromíra Soukupa. Kvůli dluhům končí jako šéf TV Barrandov. A brzy zmizí i z natáčení, tvrdí zdroj
Konec mediálního magnáta je na spadnutí. Jak redakce eXtra.cz již informovala, polovinu firmy Empresa Media, do níž spadá i TV Barrandov, prodal Jaromír Soukup (54) Janu Čermákovi, expertovi na krachující firmy. Co druhý z pánů eXtra.cz řekl o svých plánech pro barrandovskou televizi a kdo v ní teď bude šéfovat?
Nový spolumajitel Soukupa: Nejdřív zaplatíme dluhy
"První krok je věci zmapovat, zklidnit a vypořádat závazky. Prostě vrátit se k normálnímu fungování byznysu. To bude úkolem nového managementu, který nastoupí začátkem příštího týdne. Určitě budou oni i já mluvit s věřiteli, zaměstnanci, dodavateli, partnery,“ naznačil Jan Čermák z firmy Servis-24 pro eXtra.cz, že jeho krizový management po převzetí poloviny firmy Empresa Media okamžitě začíná pracovat.
Už jen to, že se zaměstnanci někdo bude již počátkem příštího týdne mluvit a nebude se na ně křičet jako na obtížný lidský odpad, bude pro některé možná dost velká novinka.
A druhá věc: Čermák a jeho lidé naprosto chápou, že dlužit kameramanům, střihačům a dalším profesím výplaty klidně za půl roku a déle, je naprosto nepřijatelné, skandální a že takové manýry Jaromíra Soukupa okamžitě končí. Firma Empresa Media proto nyní plánuje všechny tyto své dluhy vůči nim co nejdřív urovnat. Protože jde o iniciativu lidí ze Servis-24, dává to naději, že by mohlo jít opravdu o slušné podnikatele.
Jaromír Soukup bez ředitelské funkce
A ano, Soukup sice dál zůstává jednatelem firmy, teď už jedním ze dvou, ale k řízení televize, jež pod jeho vedením zdaleka nenaplnila možnosti růstu, naopak měla čím dál horší výsledky, se asi už po příchodu nového managementu nedostane. Stále bude společně s Čermákem činit strategická rozhodnutí.
Co chystá TV Barrandov?
„Zejména TV Barrandov má slušnou pozici na trhu s podílem kolem 3 % a je tam potenciál růstu. Současní diváci jsou věrní a můžeme získávat i nové – už teď třeba jednáme o nákupu koncertů předních českých kapel, to by mohlo do struktury pasovat. Rád bych také, aby se v TV otevřelo téma finanční gramotnosti, protože v téhle oblasti se profesně pohybuji,“ dodal pro eXtra.cz Čermák. První lekci může zkusit na kolegovi Soukupovi.
Co bude dál se Soukupem?
Co tedy nakonec bude dál s Jaromírem, který by bez moderování pořadů, i kdyby šlo tematicky jen o mytí nádobí, nevydržel ani den? Nový spolumajitel podle informací eXtra.cz vůbec nemá v plánu zbavit se ho úplně. "Nikdo nechce Jaromíra Soukupa vyhánět z obrazovky. Má svůj specifický styl, který má značná část diváků ráda. Takže zejména v publicistice nebo rozhovorech bude vidět dál,“ tvrdí dobře informovaný zdroj.
O tom ale námi oslovený televizní odborník pochybuje. „Podle mě až nastoupí jejich cifršpióni a zjistí, kolik si Soukup bere za natáčení a jak to nemá žádnou návratnost, protože jediné reklamy tam jsou jen na tituly Empresa Media, tak z obrazovky půjde hodně rychle dolů. Jim nepůjde o emoce, ale o peníze, které se na to vynaloží a nevracejí se,“ domnívá se zkušený odborník z branže. Tak uvidíme, jestli měl znalec TV prostředí pravdu.