Je Adam Kajumi mediální mrtvolou? Jen z TikToku mu do kapsy tečou statisícové částky
Kde jsou ty časy, když děti snily o tom být kosmonautem. Dnes už spíš touží stát se influencerem a mají pro to zatraceně dobrý důvod. Tušíte vůbec, kolik si takoví internetoví tvůrci dokážou vydělat? Jeden z nejznámějších tiktokerů Adam Kajumi si jen na zmiňované platformě přijde na statisícové výdělky měsíčně! Zdrojů příjmů, jak odhaluje samotný TikTok, mají však influenceři mnohem více a částky tak mohou být mnohem vyšší.
Při zjištění částek, v jakých se pohybují výdělky nejznámějších influencerů, nejspíš mnozí litují, jakým směrem se vlastně vydali. Ti nejlepší internetoví tvůrci si totiž mohou přijít na statisíce, a to dokonce týdně!
Adam Kajumi má díky TikToku statisíce
Například jeden z nejznámějších českých tiktokerů Adam Kajumi, který se sám prezentuje jako “CEO of TikTok” (výkonný ředitel TikToku, pozn.red.), si jen pomocí této platformy přijde na částky, které týdně běžně přesahují hranici 100 000 korun. Jedná se však o údaj v hrubém. Tyto údaje nejsou nijak tajné, samotná platforma odhaluje žebříček nejúspěšnějších tvůrců týdně, v žebříčku je vidět počet tzv. “coinů”, které daný tvůrce za týden obdržel, a výpočet je pak velmi snadný, návod najdete v tomto videu.
Redakce eXtra.cz má k dispozici žebříčky za poslední dva týdny, ze kterých je zřejmé, že si Adam Kajumi jen za posledních 14 dní přišel zhruba na 88 000 korun, to však při předpokladu, že je odměňován pouze základní odměnou, kterou má každý tiktokový tvůrce. Přitom Kajumiho bývalý manažer Jakub Jíra v rozhovoru pro eXtra.cz uvedl, že influencer je mediálně mrtvý. Zdá se, že opak je ale pravdou.
U Adama je ale pravděpodobné, že jeho odměna je mnohem vyšší. Samotný Adam byl před třemi roky hostem Black Light Show, kterou si můžete přehrát v náhledovém videu. Už tehdy si vydělával neuvěřitelné částky.
Peníze posílají fanoušci
Zmiňované “coiny” získává od svých sledujících, kteří mu v rámci livestreamu posílají různé gifty neboli dárky v podobě emotikonů, které se následně zpeněžují. Každý z giftů má jinou peněžní hodnotu. Influenceři však mají mnohem více zdrojů příjmů a TikTok rozhodně nebude největším z nich. Internetoví tvůrci jsou placeni za spolupráce s firmami, mají výtěžky z prodeje vlastního merchandisingu a dalších aktivit. O tom se nedávno v pořadu eXtra Host rozpovídal Tadeáš Kuběnka, jak se můžete přesvědčit ve videu níže.