Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Je reklama s holčičkou držící banán pobuřující? Podle většiny čtenářů eXtra je v pořádku

Je reklama s holčičkou držící banán pobuřující? Podle většiny čtenářů eXtra je v pořádku
Zdroj: Facebook
Předchozí Další
+ Další 3 fotografie
Anketa
Svět v posledních dnech řeší reklamu na Audi. Známá automobilka totiž zveřejnila fotku holčičky, která se opíra o auto RS4 Avant a v ruce drží banán. Od některých uživatelů schytala reklama tvrdou kritiku, že jde o sexismus a pedofilii. Audi následně slíbila, že fotku nebude používat a omluvila se. Redakce eXtra.cz proto udělala anketu, ve které drtivá většina čtenářů hlasovala, že jim reklama nepřijde pobuřující.

"Holčičku s banánem si s něčím sexistickým může spojovat pouze nějaký pedofilní úchylák. Normálního člověka to při pohledu na snímek ani nenapadne," napsala Nikola D. pod anketou eXtra.cz. Tu redakce vytvořila v reakci na fotku, která se na internetu stala kontroverzní. Automobilka Audi totiž zveřejnila reklamu, na které se holčička opírá o auto a drží banán. Právě kus ovoce je pro někoho symbolem sexismu.

„Dívka v předškolním věku v roli malé Lolity s banánem v ruce, to jako vážně?” napsal jeden z diskutujících pod fotku, kterou zveřejnila firma Audi. Podobných komentářů byla řada, proto se automobilka nakonec omluvila. „Audi nikdy nemělo v úmyslu někomu ublížit. Upřímně se omlouváme za tento necitlivý obrázek a zajistíme, aby v budoucnu již nebyl použit. Interně prozkoumáme, jak byla tato kampaň vytvořena a zda neselhaly kontrolní mechanismy,“ napsala firma u příspěvku.

Podle drtivé většiny čtenářů eXtra.cz je ale reklama nezávadná. V anketě se 99 procent hlasujících vyjádřilo, že jim fotka nevadí a v komentářích se naopak podivují, jak může někomu reklama vadit. "Není sprostej, kdo mluví, ale ten, co si domejšlí. Holt se na tu fotku podíval úchyl a podle sebe soudím tebe. A blbost je na světě," okomentoval fotku Jiří V., který nebyl sám, kdo to tak viděl.

"Od rána do večera běží v televizi trapné reklamy na kondomy, gely na mykózy, sexshopy a Clavin, což nikomu nevadí. Absurdní, opravdu," postěžovala si Petra R. Někteří lidé si z toho, že automobilka reklamu stáhla, dělali spíš srandu. "Já bych zakázal ten banán," navrhl Tomáš K.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy