Je reklama s holčičkou držící banán pobuřující? Podle většiny čtenářů eXtra je v pořádku
"Holčičku s banánem si s něčím sexistickým může spojovat pouze nějaký pedofilní úchylák. Normálního člověka to při pohledu na snímek ani nenapadne," napsala Nikola D. pod anketou eXtra.cz. Tu redakce vytvořila v reakci na fotku, která se na internetu stala kontroverzní. Automobilka Audi totiž zveřejnila reklamu, na které se holčička opírá o auto a drží banán. Právě kus ovoce je pro někoho symbolem sexismu.
„Dívka v předškolním věku v roli malé Lolity s banánem v ruce, to jako vážně?” napsal jeden z diskutujících pod fotku, kterou zveřejnila firma Audi. Podobných komentářů byla řada, proto se automobilka nakonec omluvila. „Audi nikdy nemělo v úmyslu někomu ublížit. Upřímně se omlouváme za tento necitlivý obrázek a zajistíme, aby v budoucnu již nebyl použit. Interně prozkoumáme, jak byla tato kampaň vytvořena a zda neselhaly kontrolní mechanismy,“ napsala firma u příspěvku.
Podle drtivé většiny čtenářů eXtra.cz je ale reklama nezávadná. V anketě se 99 procent hlasujících vyjádřilo, že jim fotka nevadí a v komentářích se naopak podivují, jak může někomu reklama vadit. "Není sprostej, kdo mluví, ale ten, co si domejšlí. Holt se na tu fotku podíval úchyl a podle sebe soudím tebe. A blbost je na světě," okomentoval fotku Jiří V., který nebyl sám, kdo to tak viděl.
"Od rána do večera běží v televizi trapné reklamy na kondomy, gely na mykózy, sexshopy a Clavin, což nikomu nevadí. Absurdní, opravdu," postěžovala si Petra R. Někteří lidé si z toho, že automobilka reklamu stáhla, dělali spíš srandu. "Já bych zakázal ten banán," navrhl Tomáš K.