Kazma ztrácí diváky neuvěřitelnou rychlostí: Jeho film zaznamenal rekordní pád
Co má raketový start, má mnohdy i rychlý konec. Kazmův film ONEMANSHOW: The Movie si připsal nejlepší úvodní premiérové dny v historii českých snímků. Avšak počin Kamila Bartoška má teď už i jeden nelichotivý rekord: největší propad v návštěvnosti po prvním víkendu. Ta podle webu Nerdfix byla po druhém týdnu o 79 % nižší ve srovnání s prvním víkendem po premiéře. Tak velký pád z týdne na týden neměl žádný jiný český film.
Film Kamila Bartošky alias Kazmy s titulem ONEMANSHOW: The Movie se za první týden mohl chlubit svou rekordní návštěvností napříč Českem. Za první čtyři dny snímek vydělal neskutečných 64 milionů korun. Ovšem netrvalo to moc dlouho a Kazmův film začíná upadat v nemilost diváků.
Snímek krátce po premiéře zboural české žebříčky, když si s 291 tisíci diváky připsal nejlepší "otvírák" mezi českými filmy. Ze zahraničních ho porazil jen Avengers: Endgame. Z tuzemských počinů se Kazmovu dílu přiblížila jen pohádka Anděl Páně 2 se 188 tisíci diváky.
Velký propad
U jednoho rekordu sice nezůstalo, jenže ten nejnovější už není tolik lichotivý. Za druhý víkend na snímek přišlo již jen necelých 62 tisíc diváků, což není samo o sobě špatné, ovšem z hlediska procent a srovnání s návštěvností před týdnem už je to horší. Podle webu Kinomaniak propad činí 79 %. Pro srovnání s komerčně úspěšnou Barbie: její návštěvnost po druhém víkendu klesla pouze o 2 %, Oppenheimer pak zaznamenal propad o 4 %. Podle webu Nerdfix je to nejhorší pád mezi zahajovacím a druhým víkendem v české historii pro snímek se startem vyšším než sto tisíc diváků.
Pád návštěvnosti se ovšem očekával. Kamil svůj projekt postavil na vybudování obrovské propagace vztahující se k premiéře. Přilákal tak zájemce, kteří očekávali možnost výhry velkých peněz, anebo je hnala zvědavost. Avšak po vypuštění velkého tajemství do světa bublina splaskla. Recenze, které si na projektu Bartoška přímo smlsly, jeho propad spíše podpořily.
Výdělek za všechny prachy
Kazmu ale propad nejspíš nijak nebolí. Za dvanáct dní už snímek s hrou o milion dolarů vidělo přes 450 tisíc diváků, kteří v kinech nechali bezmála osmdesát milionů korun, což by mělo přesahovat údajné náklady na vznik filmu.
I když se Kazma o finanční podíl bude muset dělit s kinaři či distribuční společností, stále se může ze svého výdělku radovat. Kazmův projekt si připsal třetinu všech diváků druhého víkendu, a i když určitě ne každý se na něj přijde podívat znovu, aby si přezkoumal možnou šifru k pokladu, stále je okolo snímku spousta otazníků.
Kazma má také stále na krku hrozbu žaloby, kterou zvažuje sázková kancelář Fortuna. Ta se ve filmu objevila v ne zrovna nejlepším světle. Kazma však se žalobou nejspíš počítal a celou situaci si pojistil svými právníky.