Král je mrtev, ať žije král! Gangnam Style už není nejpřehrávanějším videem na YouTube!
2 894 020 157 zhlédnutí. To jsou čísla, kterých dosahuje klip jihokorejského rappera PSY. Těmto číslům se jen těžko dokáže uvěřit, ale píseň Gangnam Style už přišla o ten nejdůležitější rekord. 10. července 2017 kolem půlnoci středoevropského času ji v počtu přehrání na YouTube pokořil jiný hit. Skladba See You Again, za kterou stojí rapper Wiz Khalifa se zpěvákem Charlie Puthem měla v okamžik, kdy se na serveru událo "přebírání žezla" 2 894 026 649 zhlédnutí.
Tato událost byla pouze otázkou času. Korejský hit v posledních měsících sbíral okolo milionu nových shlédnutí denně, v případě See You Again je to o milion a půl až dva miliony denně navíc. Novým králem YouTube je skladba připomínající tragickou smrt hvězdy filmové série Rychle a zběsile Paula Walkera.
Wiz Khalifa a Charlie Puth jsou statisticky favority na překonání dalšího milníku - tři miliardy shlédnutí se dají čekat na podzim.
Klip Gangnam Style ovládl YouTube v roce 2012. Na pozici nejpřehrávanější písně tehdy vystřídal Justina Biebera a jeho skladbu Baby. V tu dobu stačilo "pouhých" 803 milionů shlédnutí. O měsíc později korejský rapper PSY překonal miliardovou hranici.
PSY ve finále změnil i samotný YouTube. Když Gangnam Style v roce 2014 dosáhl 2 147 483 647 shlédnutí, musel YouTube přejít na 64bitovou technologii protože dosavadní 32bitová nebyla schopna tak velká čísla zaznamenávat. "Nikdy jsme si nemysleli, že video může dosáhnout tak enormních čísel. Pak přišel PSY," napsal tehdy mluvčí serveru YouTube.
Favorit z Portorika
Zatímco See You Again porazila Gangnam Style po čtyřech a půl letech, na další změnu na první příčce nejsledovanějšího videa na YouTube se možná bude čekat mnohem kratší dobu. Na YouTube jsou totiž skladby, které dosahují i 15 milionů shlédnutí denně.
Do první dvacítky se už za půl roku dostala úspěšná píseň Shape of You anglického zpěváka Eda Sheerana. Ještě lépe je na tom zpěvák a herec Luis Fonsi z Portorika. jeho hit Despacito má svůj klip teprve půl roku a už se vyšplhal na páté místo, aktuálně má přes dvě miliardy čtyři sta milionů shlédnutí.