Leoš Mareš pohořel na Instagramu: Mezi influencery podle odborníka propadl
Moderátor Leoš Mareš (45) má sice na Instagramu už 1,1 milionu sledujících, jenže absolutní počet není úplně všechno. Například v žebříčku influencerů, se kterými jejich fanoušci nejvíc komunikují, dopadl žalostně. Co na reklamní atraktivitu spíkra řekl eXtra.cz odborník na marketing?
Leoš Mareš: Výjimečný neúspěch
Moderátor Leoš Mareš na sebe umí upozornit, ale mezi čísla, která marketéři (tedy ti, kteří hledají pro jejich reklamní klienty atraktivní influencery) sledují, patří například i poměr mezi počty sledujících a průměrnými počty lajků (a komentářů nebo uložení příspěvků). Říká se tomu anglicky Engagement Rate.
Není to svatý grál, ale je to jedno z vodítek naznačujících, jestli takový influencer může klientovi přinést užitek. Jak by to mohlo působit, když se s ním vytvoří kampaň? Budou na ni lidé reagovat, bude mít úspěch?
A v tomto porovnání českých influencerů Marešův profil nevychází úplně nejlépe.
Expert: Strašně malá čísla
„Nedá se to jednoduše srovnat jedna k jedné, protože třeba starší publikum má obecně menší tendence interagovat (lajkovat), ale osm tisíc průměrných lajků na milion followers už je fakt celkem dost málo,“ říká marketingový konzultant Jakub Mařík, který sestavil žebříček naopak těch nejatraktivnějších instagramerů, co se týče reakcí jejich fanoušků.
Zdaleka nejúspěšnější podle analýzy z prosince je Dominique Alagia. Ta měla sice ani ne čtvrtinu sledujících (258 tisíc) v porovnání s Marešem, ale v průměru na každý její příspěvek reaguje 72 tisíc lidí. Experty sledované číslo u ní vychází na 27,9 %, zatímco u Leoše jen zhruba 3 procenta.
Ten v žebříčku skončil velmi nízko, v první desítce naopak ze známých jmen nechybí například Kovy, i přes zamknuté komentování příspěvků a kontroverznost exposlanec Dominik Feri, Anna Šulcová, Nikol Štíbrová (Leitgeb) nebo FattyPillow.
Marketér: Místo Leoše mám lepší za míň
„S Leošem Marešem jsem nikdy nepracoval. A vím, že je zde mnoho proměnných. Od začátku to ale interpretuji tak, že klientům, se kterými obvykle pracuji, jsem schopný dodat stejný nebo lepší efekt za mnohem lepší cenu,“ uvedl pro eXtra.cz Mařík.
Dál ale dokazuje, že oblíbeného moderátora nijak nehejtuje. Ví, že může mít svou velkou sílu.
„V některých případech by mohl dávat smysl i Leoš Mareš. Například když je cílem použít ‚wau jméno‘ a udělat velké PR haló. To ani s deseti mama blogerkami neuděláte.
Ale kdyby se stejná suma, za kterou se nakupuje u Leoše Mareše, investovala do menších influencerů a blogerů, kteří mohou být danému cíli prospěšní, dá se dostat na mnohem větší efektivitu než u Leoše Mareše,“ míní odborník.
Ženy influencerky jsou lepší než muži
Někdy je paradoxně lepší použít partnerky úspěšných influencerů.
„Obecně platí, že ženy prodávají víc než muži. A to bez ohledu na velikost jejich profilů. Má to víc důvodů. Třeba i ten, že ženy do toho často chodí víc naplno, muži mívají ve zvyku brand zmínit jen tak mimochodem. Stalo se nám, že jsem měl v kampani jednoho z nejúspěšnějších československých youtuberů i s jeho partnerkou. Měla asi polovinu fanoušků v porovnání s ním. Ve finále ale se stejným produktem udělala dvojnásobné výsledky než její přítel,“ dodal Mařík. Kdo ví, jak to má Leoš s Monikou…