Leoš Mareš začal podnikat a neuvěřitelně se mu daří: Má na starost hudební smetánku
Ať už moderátora Leoše Mareše (46) lidé milují, nebo naopak nenávidí, jedno mu nikdo nemůže upřít: je to pracant a mimořádně chytrý, energický a kreativní člověk. A právě tyhle své vlastnosti zúročí ve svém novém byznysu, který sám vnímá spíš jako koníček. „Trošku kolegům pomáhám plnit si sny,“ sdělil eXtra.cz Leoš.
Leoš Mareš: Nová záliba? Koncerty
Jedna z největších hvězd českého showbyznysu Leoš Mareš by mohla sedět v klídku doma, věnovat se manželce a dceři a sem tam si odskočit do rádia. Nic víc by nepotřeboval, za svou kariéru bude mít vyděláno dost a složenky by krásně zaplatilo influencerství.
Jenže neposedná hvězda rádií, televizí i sociálních sítí si naopak k moderování v médiích a na akcích nebo péči o Instagram dobrovolně přidala další zálibu: naplno se věnuje své firmě, která se zabývá produkcí akcí.
A má hodně známé klienty: chystá například koncert Štefana Margity, padesátiny Dary Rolins i vystoupení Kapitána Dema, to všechno v O2 areně. Šušká se také o klubovém turné Jiřího Korna. Docela slušný oddíl… Pak jsou tu i další chystané projekty, o kterých se ještě nemůže mluvit.
A přestože jde o obor, ve kterém se točí obrovské peníze, Marešovi jde prý především o to, aby za sebou měl spokojené diváky i ty, jejichž události produkuje.
Leoš: Je to radost
„Trošku kolegům pomáhám plnit si sny,“ reagoval Leoš Mareš na dotaz eXtra.cz, proč se pustil do takhle náročné aktivity. „Mám nějaké zkušenosti s produkováním vlastních show, a tak mě napadlo dělat to i pro ostatní,“ vysvětluje muž, který produkci považuje hlavně za své velké hobby. A věnuje mu prý velkou péči a lásku, jak nám potvrdili jeho spolupracovníci.
Sám multifunkční kreativec doplňuje, že produkovat show jiných umělců má i své výhody. „Je úplně skvělé, že vlastně když bojujete za někoho jiného, nemusíte se stydět s tím otravovat ostatní, protože nemluvíte o sobě. Je to radost být u projektu jako fanoušek,“ rozplývá se Leoš.
Co proměnil ve zlato
Umělci bývají často bohémové a třeba období covidu ukázalo, jak málo jich myslí na zadní kolečka a že mnoho jich toho víc než svou základní obživu neumí. Leoš k takovým lidem ale nikdy nepatřil a na co sáhl, to většinou (samozřejmě až na výjimky) proměnil ve zlato.
S trochou nadsázky se dá napsat, že to byl on, kdo v Česku rozjel Instagram. Dlouho sociální sítě odmítal, pak ho zaujala tahle platforma postavená především na fotkách a videích, nastudoval si její zákonitosti, a než se kdo nadál, měl milion sledujících. Záhy mohl pomalu začít pořádat přednášky pro další kolegy, protože každý v showbyznysu chtěl od něj radu, jak být na Instagramu úspěšný jako on.
Budou se o něj prát?
A nynější produkování velkých akcí také dává velký smysl. Marešovi bude za tři a půl roku padesát, po diskotékách asi nebude poskakovat navždy, dalších třicet let se klidně může věnovat tomuto podniku.
Zkrátka se z něj stává producent velkých koncertních událostí. A vůbec ne kvůli protekci. Leoš má jméno, zkušenosti a také pověst toho, kdo se už jako dvacetiletý vždy do posledního detailu zajímal o všechno, na čem se podílel. Klidně by se dalo vsadit, že se o něj ta největší jména budou prát, aby kus své kreativity věnoval i jejich vystoupení.
Výhoda
Mareš je už inventářem rádia Evropa 2 a jako takový si může dovolit své klienty (a kamarády zároveň) brát do vysílání a jejich koncert tam zpropagovat, jako naposledy například i Daru Rolins. Vždy byl génius ve schopnosti své aktivity šikovně propojit tak, aby si vzájemně pomáhaly.
Zkrátka a dobře: kdo Leoše před pár lety pomalu odepisoval, ten se teď diví. A možná se později bude divit ještě víc.