Libeňským mostem likvidace pražského dědictví nekončí. Železniční most půjde také k zemi
Most byl postaven v roce 1901, nemá žádné oficiální jméno, ale říká se mu Železniční most.
Správa železniční dopravní cesty nyní rozhodla, že most nejde opravit a že ideální bude likvidace. Na jeho místě by pak měla vyrůst kopie. "Stávající ocelová konstrukce je v podstatě neopravitelná k výhledovému provozování železniční dopravy," uvedla pro idnes.cz mluvčí železničářů Kateřina Šubová.
V současné době už stoletý most 10 let přesluhuje. Hrozí tedy velké nebezpečí. Památkáři se proti bourání bouří. Replika prý nebude vydařená. "Most patří k Praze. Je součástí ikonického pohledu na Vyšehrad," uvedl historik architektury Zdeněk Lukeš. Ten se v rozhovoru pro idnes.cz domnívá, že za špatný stav je zodpovědná Správa železniční dopravní cesty, která most nenatírala barvou a nechala ho zrezivět.