Mileniálové potáhnou internetové nákupy na Valentýna, ukázal průzkum pro Rohlik.cz
Za více než třetinou všech valentýnských dárků nakoupených na internetu budou letos stát mileniálové. Ukázal to průzkum pro online supermarket Rohlik.cz. Častěji k nákupu po internetu sáhnou ženy, nečastějším dárkem budou cukrovinky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos pro Rohlik.cz.
Průzkum ukázal, že z lidí, kteří letos valentýnský dárek pro svého partnera koupí na internetu, bude 34,2 % ve věku 25-34 let. Hojně budou ve webových prohlížečích a aplikacích nakupovat i lidé ve věku 18-24 a 35-44 let. Z 60 % si po internetu objednají dárek ženy.
Valentýnský sortiment už tradičně opanují cukrovinky: partnerovi je plánuje koupit téměř 52 %. Květinou chce svého blízkého potěšit necelých 36 % lidí, kosmetikou či parfémem necelých 18 % a alkoholem nebo lístky na kulturní událost kolem 13 %. „Právě o sortiment, jako je čokoláda, květiny, sekty nebo vína, je na Valentýna u zákazníků velký zájem. Na Rohlíku těsně před 14. únorem i přímo na den svatého Valentýna narůstá prodej u vyjmenovaných položek až v řádu stovek procent,“ komentuje mluvčí Rohlik.cz Denisa Ladka Morgensteinová.
Generace Z volí erotické pomůcky
Během svátku zamilovaných se mezi dárky často objeví i erotické pomůcky. Ty letos plánuje nakoupit necelých 8 % respondentů. Suverénně nejčastěji jde o nejmladší generaci Z, z níž jejich nákup plánuje 17 % lidí. Oproti tomu šperk svému protějšku nejčastěji – v 17 % případů – pořídí lidé ve věku 35-44 let. Průzkumu se zúčastnilo 800 respondentů, sběr dat proběhl ve dnech 9. – 10. února 2023.
Online supermarket Rohlik.cz je na zvýšenou poptávku připraven. Internetový prodejce potravin navíc letos opět představuje valentýnskou kampaň Rohlinder 2.0, ve které následuje úspěch loňského roku, kdy nabídl zákazníkům hravou parafrázi populární seznamovací aplikace Tinder. I na Rohlíku tedy mohou zákazníci najít svůj dokonalý „match” v podobě všeho, co potřebují k nastolení té nejlepší valentýnské atmosféry.