Mizení Jaromíra Soukupa: V jeho televizi nezůstane kámen na kameni, přijdou staří známí
Ještě pomalu neuschl pomyslný inkoust na papírech, kterými mediální podnikatel Jaromír Soukup (54) stvrdil prodej poloviny své televizně-časopisecké firmy Empresa Media novému spolumajiteli Janu Čermákovi, a nový spoluvlastník už ví, že v TV Barrandov nenechá kámen na kameni. „Do takového půl roku tu stanici vůbec nepoznáte, nebudete věřit, že je to ten samý kanál,“ dozvěděli jsme se v eXtra.cz od zdrojů blízkých všech zásadních jednání posledních dnů.
TV Barrandov Jaromíra Soukupa téměř bez Jaromíra Soukupa. Nový spolumajitel společnosti sice vydal prohlášení, v němž slíbil změny, nyní chce mít ale klid na přípravy přeměny televizní stanice. Neoficiálně nám ale jeho spolupracovníci některé informace přece jen poskytli. Tak například: jen co byla ruka v rukávě, začali zuřivě přemýšlet nad tím, jak zásadně zatraktivnit televizní program.
„Přestože nepatří ke kritikům Jaromíra Soukupa a některé jeho pořady se jim dokonce líbí, tak sami uznávají, že nemůže moderovat pět set pořadů najednou. Plánem tedy je přitáhnout ne jednoho nebo dva, ale celou řadu nových moderátorů a moderátorek, známých tváří, kteří budou uvádět své nové formáty. Pokud možno atraktivní a s rozumnými rozpočty,“ tvrdí zdroje pod příslibem anonymity.
Zkusí i koncerty českých kapel
„Několik osobností už reagovalo pozitivně, ale dokud neukončí úvazky jinde a nepodepíší se nové smlouvy, nemá cenu jim dávat polibky smrti a zveřejňovat jejich jména,“ doplňuje. Podmínkou bude také přehnaně neutrácet.
„Majitelé investují do televize přesně tolik peněz, kolik bude nezbytně potřeba pro její hladký provoz. A protože TV Barrandov není TV Nova, nemá takové příjmy, nemůžeme si dovolit natáčet extrémně drahé produkce. Ale i Barrandov dřív ukázal, že s dobrým nápadem člověk nemusí jít do banky pro nějak velký úvěr,“ dodali informátoři s tím, že změn se na kdysi Soukupově Barrandově dočkáme už poměrně brzy. A jen pro připomenutí: jaké má nový vlastník oficiálně plány?
„Zejména TV Barrandov má slušnou pozici na trhu s podílem kolem 3 procent a je tam potenciál růstu. Současní diváci jsou věrní a můžeme získávat i nové – už teď třeba jednáme o nákupu koncertů předních českých kapel, to by mohlo do struktury pasovat. Rád bych také, aby se v TV otevřelo téma finanční gramotnosti, protože v téhle oblasti se profesně pohybuji,“ sdělil eXtra.cz Jan Čermák. Sám si ale televizi nechat neplánuje, několik měsíců ji bude vylepšovat a až přijde správná nabídka, prodá ji. Klidně Soukupovi navzdory.