Mléko, uzeniny, sušenky i minerálky vlastních značek. Chutnají zákazníkům i porotcům soutěží
Pětatřicet řad privátních značek, 500 produktů, a to jak mléčné nebo masné výrobky či sušenky, ale také ovoce a zelenina, zmrzliny, ořechy, nebo maso na grilování. To je ve zkratce výčet dobrot, které si pro své zákazníky připravuje PENNY.
A teď trochu konkrétněji: Zelenina a ovoce od českých farmářů nebo MyBIO, zmrzliny RIO a oříšky Naturalia, mléčné produkty BONI, minerální vody Tanja a masné výrobky Dobré maso, Karlova koruna nebo Řezníkův talíř, ale i Crip Crop nebo sezónní privátní značky Na Gril! a Selection.
Rodinu doplnili nováčci
Už jste něco ze zmíněného ochutnali? Jde skutečně o vlastní značky potravin PENNY, tedy originální produkty, jejichž podíl na celkovém prodeji narostl v posledních letech na téměř 40 %. První produkty vlastních značek přitom PENNY nabídlo zákazníkům hned rok po vstupu na český trh v roce 1998, tehdy šlo o mléčné produkty BONI a pivo Staročech. Nejnověji „rodinu“ privátních značek doplnily cukrovinky Enjoy, slané pochutiny Solty, mražené produkty Mrazivá čerstvost a papírové drogistické zboží WIPPY.
„Pro nás jsou tyto značky důležité, protože jimi podporujeme loajalitu našich zákazníků. Vědí, že své oblíbené produkty dostanou za nízkou cenu exkluzivně jen v našem řetězci. Navíc se v řadě případů jedná o české produkty a zákazníci tak společně s námi podporují domácí producenty. Obliba těchto značek dlouhodobě roste a my to vnímáme jako ocenění naší dlouhodobé práce při přípravě těchto produktů ve spolupráci s našimi dodavateli. Právě ona unikátnost a úzké propojení s dodavateli už při návrhu samotného produktu dává našim zákazníkům jistoty nejvýhodnější ceny za nejvyšší kvalitu,“ popisuje filozofii privátních značek Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.
Výrobky sbírají ceny
Že jsou výrobky z privátních značek kvalitní nedokládá jen narůstající podíl na celkovém prodeji, ale i nejrůznější ocenění. Například letos zvítězily špekáčky Řezníkův talíř v nezávislém testu BLESKu – získaly Zlatou pečeť za celkové vítězství a Stříbrnou pečeť za nejlepší chuť. Ve velkých testech nezávislého sdružení dTEST rovněž letos získalo ocenění nejen droždí Karlova koruna, ale i BONI jogurt bílý.
V rámci spotřebitelského programu Volba spotřebitelů potom v posledních několika letech byly oceněny dokonce desítky produktů značek Karlova koruna, BONI, Naturalia, Řezníkův talíř, Na Gril“, Crip Crop nebo Penny. A za zmínku stojí i úspěch v klání Ministerstva zdravotnictví a Senátu ČR a ve spolupráci s VŠCHT Česká chuťovka. Loni si titul, udělovaný na základě chuti, vzhledu a konzistence výrobků, získalo celkem 20 produktů značek BONI, Řezníkův talíř a Crip Crop.
„Naše privátní značky neustále budujeme a rozvíjíme a každá z těch značek má vlastní příběh. Průběžně naše výrobky srovnáváme s konkurencí a pečlivě sledujeme jejich kvalitu. V případě naší privátní značky Dobré maso garantujeme dokonce i šetrné zacházení se zvířaty. Společně s našimi dodavateli a jejich vybranými chovateli jsme vytvořili PENNY standardy v oblasti Animal welfare, které jdou nad rámec zákonných požadavků. Výsledky celé řady nezávislých testů nám dělají radost, protože potvrzují, že naší práci děláme dobře, a že naši zákazníci skutečně dostávají tu nejvyšší kvalitu za výhodnou cenu,“ popisuje Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality PENNY s tím, že při přípravě produktů privátních značek, které jsou výkladní skříní PENNY, je kladen důraz obzvláště na jejich kvalitu, chuť i zdraví. Při jejich vývoji pomáhají i zaměstnanci, kteří se podílejí hodnocením kvality a chuti konkrétních produktů.“