Né, pětku né! Školáček správně vypočítal příklad, stejně dostal kouli, otec zuří
Další z odstrašujících případů hodnocení dětí sdílel na své facebookové stránce profil Líný učitel, který se věnuje nešvarům v českém školství. Školák evidentně správně vypracoval matematickou úlohu. Protože však na ni přišel svým vlastním výpočtem, dostal od učitelky pětku.
"Další ze smutných příběhů hodnocení na prvním stupni. Zde je ještě do očí bijící, jak učitelka napálí pětku i žákovi, který má z matematiky kupu jedniček, prostě jen proto, že mu skočí na chybu. Ale na zdánlivou chybu! Protože žáček má příklad správně!!" Takto okomentovala facebooková stránka Líný učitel další případ podivného hodnocení testu v základní škole.
Výsledek měl správně
Z fotografie testu je zřejmé, že žák 2. třídy zadání splnil a úlohu vypočítal. Na výsledek však přišel svou vlastní cestou, což byl pro učitelku zjevně problém. Výsledek mu neuznala a dostal pětku. S tím se však nechtěl smířit otec žáka a učitelce napsal: "Žák X údajně jako jediný dostal pětku, zatímco ostatní děti jedničku. Vzhledem ke skutečnosti, že jsem v úloze nenašel žádnou chybu a že X matematiku na svůj věk ovládá velmi dobře, což ostatně dokazují jeho dosavadní známky (23 jedniček), absolutně nerozumím vašemu dnešnímu hodnocení za pět," píše otec učitelce.
"Mrzí mě, že neoceníte samostatný úsudek, ale trestáte nedodržení předepsaného metodického postupu. Takové hodnocení je silně demotivující, pro mě naprosto nepochopitelné a v rozporu s moderními trendy výuky, které vaše základní škola podporuje. Tímto vás prosím o vysvětlení, případně o osobní schůzku," nenechal se otec odbýt.
"Příště doporučuji dané učitelce více vlastního rozumu a hlavně empatie. Pětka v druhé třídě? A navíc za správné řešení? Pětka kdykoliv? Na co jsou takové učitelky ve škole?!" okomentoval případ profil Líný učitel.