Obří trapas Poláků: Turisty k sobě lákají fotkami Prahy nebo Tater
Bezmála 130 milionů korun zaplatila Polská národní nadace reklamní agentuře White House Writers Group (WHWG), aby do Polska nalákala turisty. Místo krás našich severních sousedů ale Polsko propaguje fotkami Prahy.
"Velikonoční západ slunce v Polsku," stálo u fotografie z loňského jara. Potíž je v tom, že na snímku jsou pražské mosty a Vltava. Podobně to bylo i u příspěvků o horách, na snímcích se tyčily slovenské Tatry.
Na to, že Poláky Američané dost vypekli, ukazuje i fakt, že instagramový účet heartofpoland skoro nikdo nesleduje. Má pouhých 194 fanoušků, a když jednotlivé příspěvky přesáhnou hranici 20 srdíček, je to už úspěch. Twitterový účet sleduje asi 6 tisíc lidí.
Potom, co na ostudu upozornila polská média, snímek Prahy z Instagramu zmizel, ale Tatry tam zůstaly.
Největší legraci z toho mají samotní Poláci, kteří už na konto falešných fotek vytvořili několik vtipů. Pláž u Baltského moře tak třeba vyměnili za tropickou pláž s palmami, ke světovým pamětihodnostem jako Socha svobody pak přidávají popisy polských památek.