Ostudy tuningu, podívejte se, jak se dělá úprava auta, říká drzý zpěvák Ezy!
Nazdárek párek lidi,
dneska jsem měl možnost potkat se s Pavlem. Ten patří mezi maximálně 10 lidí v ČR, kteří jsou v mezinárodní crew Dapper. To je skupina lidí z celého světa, která se zabývá úpravami aut (nikoli tuningem!). Jejich cílem je spojit křivky auta s designem kol v jeden celek a přiblížit tak auto co nejvíce jeho konceptuální podobě. Hlavní roli v tomto směru proto hrají kola, volba jejich obutí, míra snížení a raritní nebo jinak zvláštní, většinou originální, díly. To vše musí být spojeno v jeden harmonický celek, který podtrhne (nikoliv změní a přetvoří) originální linie a krásu automobilu, a poté se posuzuje celkový dojem a stance (postoj) automobilu.
Podívejte se na Pavlův Volkswagen Vento. Moje slabost pro volkswagen a ještě tenhle směr… Můžu dodat jen: MŇAM!
Jde o jednu z možností úprav aut, která je mi hodně blízká. Mrkněte na fotky, jak (v uvozovkách) málo stačí, aby auto bylo pořád IN a navíc se za ním každý otočil. Auto nemá laděný výfuk (díky za to), má ale (a to jsem ani nedýchal) vzduchový podvozek, a tak je auto plně funkční. Jde zvednout až o cca 7 cm, ale taky položit doslova na zem! Stropnice a sloupky jsou potažené károvanou látkou a interiér doplňuje dřevěný volant s originální koulí řadicí páky ve tvaru golfového míčku z první generace Golfu GTI. Nic víc! Stačí to, je to krásný a to je ono, prostě ono!
Jak říká Pavel, některá auta jsou u nás, jako kdyby pejsek a kočička pekli dort – a má pravdu! Hoďte do komentářů, jak vás tenhle směr úprav baví, a ještě sem posílám od bubeníka Jennyho Krompolce fotku zbytečně zprzněnýho auta jako příklad, jak to prostě nemá vypadat!
V příštím článku budu psát o supertajném vojenském voze, který se u nás vyrábí. Schválně, kdo pozná, jak se tenhle armádní vůz jmenuje?
Budu rád, když budete do komentářů posílat podněty na další články a taky fotky vašich zajímavých úlovků na parkovištích. U příštího článku si zahrajeme o iPad, tak se těšte!