Patrik Eliáš: Dres ze Stanley Cupu neprodám ani za čtvrt milionu.
Svůj dres, v němž přebíral nejslavnější hokejovou trofej, Stanley Cup pro vítězný tým NHL, Patrik Eliáš nedávno odmítl prodat za 10 tisíc dolarů, tedy skoro čtvrt milionu korun. Jeden z nejlepších hokejistů naší historie to prozradil při slavnostním předávání výnosu charitativní dražby dresů hokejistů Motoru České Budějovice pro potřeby Dětského fondu OSN (UNICEF).
„Pánovi jsem se omluvil, že tento dres na prodej není. Mám dresů hodně, všechny se vztahují k nějaké významné události, jako například k 1000. zápasu v NHL, a už mne napadlo, že bych je mohl darovat do různých charitativních akcí. Ten ze Stanley Cupu si ale určitě nechám,“ uvedl Patrik Eliáš, který je již řadu let Vyslancem dobré vůle UNICEF ČR.
Částka 92.323 korun, která podpoří programy UNICEF po celém světě, je výsledkem originální akce klubu Banes Motor České Budějovice a jeho partnera, společnosti ENERGIE AG Bohemia. Ti se rozhodli vydražit speciální sadu dresů, v nichž hráči Motoru letos v létě odehráli sérii přípravných utkání pod názvem ENERGIE AG Motor Tour 2023. V jejím průběhu se na jihu Čech představily špičkové evropské i domácí kluby.
„Mám radost, že na dobrou věc přispívají i hokejoví fanoušci a že jim není osud dětí z méně šťastných koutů světa lhostejný,“ uvedl Patrik Eliáš.
Ojedinělá aukce odstartovala na začátku září a na specializovaném portálu GotAuthentic.com se do ní zapojili lidé z celého světa. Dva z vydražených dresů putovaly třeba až do Berlína. Nejcennějším artiklem se stal dres kapitána Milana Gulaše, který se vydražil za 7501 korun. Přes 7000 Kč se vyšplhaly i dresy Branta Harrise, Dominika Simona nebo Martina Hanzla.
„Jsme moc rádi, že se aukce vydařila. Fanouškům se líbily jak samotné dresy, tak účel, na který půjde výtěžek. UNICEF je organizace, která pomáhá těm nejzranitelnějším, a velmi rádi jsme alespoň takto přispěli,“ netajil spokojenost generální manažer Motoru Stanislav Bednařík.
„V New Jersey jsme se charitě věnovali pravidelně, probíhali i podobné dobročinné dražby dresů. Nikdy nám ale neřekli, za kolik se konkrétní dres vydražil,“ vzpomíná dnes na doby, kdy jako člen New Jersey Devils vládl NHL. S hokejem skončil před šesti lety, přesto i dnes do hlediště arény v New Jersey stále dost diváků - „Eliasů“ s šestadvacítkou na zádech - chodí. „Přitom se za tu dobu vyměnila nejen celá generace vynikajících hráčů, ale i diváků. Na to jsem pyšný,“ přiznává.
Společnost ENERGIE AG BOHEMIA spolupracuje s UNICEF již několik let, s dražbou dresů se nyní poprvé zaměřila na sportovní prostředí. UNICEF jí při této příležitosti předal tzv. Certifikát o spolupráci
„Naše společnost podporuje UNICEF dlouhodobě a pravidelně a jsme rádi, že i díky hokejové dražbě dresů se k nám mohli připojit i tým Motoru a jeho fanoušci,“ uvedl Ivan
Kafka, vedoucí oddělení marketingu ENERGIE AG BOHEMIA , která letní hokejovou sérii zaštítila a patří i k partnerům Motoru.
„Aukce dresů dokázala propojit soukromý sektor a sportovní prostředí za účelem pomoci těm nejpotřebnějším. Za to velmi děkujeme. Věříme, že hokejové fanoušky tato akce bavila, a navíc je přivedla i k zamyšlení, že nezištně darovat je vlastně ten nejkrásnější pocit. Za vydraženou částku může UNICEF zajistit 20 škol v krabici, které obsahují vše potřebné pro vzdělání 800 dětí v krizových situacích,“ uvedla Pavla Gomba, výkonná ředitelka UNICEF ČR. Dětský fond OSN UNICEF dětem po celém světě zajišťuje například zdravotní péči, výživu, pitnou vodu, hygienu či základní vzdělání.