Pavlína z MasterChefa: Je to Vladko Dobrovodský v sukních, nevyhodí ji, má jasno odborník
Pavlína Lubojatzky je zajímavá
„Pavlína Lubojatzky budí emoce a zajišťuje sledovanost. Mohla by mít velký úspěch i po soutěži,“ říká marketingový odborník Michal Fric ze společnosti Ignite Marketing.
Ohlasy diváků vůči Pavlíně v MasterChefovi jsou na sociálních sítích téměř stoprocentně negativní. Proč ji podle vás Nova v soutěži dál drží?
„Televize tím získává pozornost a zájem lidí, kteří se budou chtít dívat i na další pokračování. Budou chtít vědět, jestli se ta slečna zlepší nebo bude situace ještě vyhrocenější, zajímá je, jak budou reagovat ostatní soutěžící a jak porota. Takový člověk jim dělá sledovanost.“
Nova má kliku
Opravdu Nově takhle přehnaně kritizovaná soutěžící nemůže uškodit?
„Kdyby bylo v soutěži dvanáct stejných korektních lidí, kteří mají stejné myšlenky, stejné reakce, byla by to strašná nuda. Pocit zapojení diváka by byl stejný, jako jestli zítra bude hezky nebo ne. Pavlína oproti tomu budí emoce a pro tuto sérii je to klika, že tam někoho takového mají.“
Je pravda, že například v první řadě VyVolených byl hysterický Vladko (42) a pořad měl velkou sledovanost. V trojce byla už většina účastníků nudná a zájem velmi opadl.
„To je přesně ono. Takoví výrazní lidé jsou zajímaví. Možná toho až tak moc neumí, ale dokáží sehrát různé etudy na počkání a v tom je jejich síla. Umí kolem sebe udělat takový humbuk, že i producent si řekne: ‚toho tam necháme, je zajímavý, přinese nám diváky a bude se o tom psát i na internetu.‘
I Pavlína z MasterChefa vystoupila z televizní obrazovky do onlinu, mezi influencery, kteří si z toho dělají legraci, a podobně. Samotný produkt díky tomu zasáhne daleko víc lidí než jen pravidelné diváky. Může to přitáhnout nové, a tak i reklama v pauzách může mít větší dosah. Všichni jsou spokojení.“
Nabídka na reklamu?
Emoce vůči Pavlíně jsou ale negativní možná až moc.
„Není až tak důležité, jestli vzbuzuje pozitivní nebo negativní emoci. Hlavní je, že diváky zaujala. Sám jsem nějaký díl ještě v červnu viděl, na mě až tak špatně nepůsobila. Mé dcery jí nefandí. Mně z pohledu marketingu ale nevadí.“
Dokážete si představit, že přijde klient a řekne, že Pavlína z MasterChefu je tak zvláštní, že ji určitě chce do reklamy?
„Je to možné. Tu dívku zná půlka národa. Z toho ji polovina miluje a polovina nesnáší. Když si zadavatel udělá předem průzkum jejího vnímání a ten vyjde aspoň trochu pozitivně, nevidím důvod, proč by nabídka nemohla přijít. Každá reklama, která přenáší emoce, je zapamatovatelná. Má to jen jednu nevýhodu: může se stát, že si všichni si budou pamatovat, že propaguje nějaký produkt, ale nemusí už zachytit, co za produkt to je. V tom je vždy riziko.“
Televizní sláva ji může nakopnout
Může Pavlíně její vystupování v televizi do budoucna pomoci?
„Klidně může říci, že to, jak se chovala, bylo jen kvůli tomu, aby prošla do dalšího kola. Může být jako Jekyll a Hyde, hrát to. Chce se prosadit, tak pro to udělá maximum. To jí nikdo nemůže mít za zlé. Možná si vytváří brand (značku) a pak si otevře prosperující firmu a v ní se bude chovat úplně jinak.“
Výměna manželek
Nova má i Výměnu manželek, v níž je řada velmi kontroverzních účastníků. I tam v úspěchu pořadu hrají hlavní roli emoce diváků?
„Určitě. I tam emoce prýští všemi směry, což produkce potřebuje. Mívají silné příběhy a na konci bývá katarze, kdy dochází ke sblížení manželů nebo třeba k rozhodnutí, že se po této zkušenosti rozvedou. K člověku se to častokrát dostane, i když to nesleduje. Videa s přistáváním letadel jsou také hezká, ale u toho se divák tak nepobaví, nezažije tam vyhrocené emoce. U Výměny manželek si diváci mohou říci: ještě že někoho takového nemám doma.‘“