Podivné praktiky ČESKÉ POŠTY! Zaměstnanci se rozepsali o hrůzném chování vedení jak z 18. století!
Znají to nejspíš všichni. Přijde informace o doručení balíku, ale i když celý den dotyčný dřepí doma a nikam se nehne, odpoledne mu jen pípne zpráva o tom, že nebyl zastižen a musí si pro balík zajít na poštu. Kolik náběhů na infarkt ze vzteku naštvaných zákazníků už tahle situace vyvolala, to bychom se asi nedopočítali.
„Nutí nás nezvonit!“
Možné vysvětlení podává jedna z těch, které mají doručování balíků na starosti.
„Nejhorší je, že pošťák má od vedoucího ne přímo nařízeno, ale doporučeno, aby při doručování balíků nezvonil a jen se pak zásilka oznámila. Nejsou lidi, v Praze je obrovský podstav. Ale to si pošta zavinila sama svým povýšeným jednáním se zaměstnanci,“ píše Vlaďka.
Někde se navíc musí i telefonovat, pokud odesilatel udal číslo na adresáta, jinde to podmínkou není. Asi je to v každém rajónu jiné, protože jiná balíkářka ze západních Čech nám před časem tvrdila něco úplně jiného. „U nás si někdo nemá důvod stěžovat. My musíme zákazníkům telefonovat! Jednak nás kontrolují, jestli na to nekašleme, a když to neděláme, následují postihy, navíc pro nás je to plus, když pak někam nejezdíme zbytečně,“ prozradila nám
Trest za nenabízení pojištění
Zajímavá je ale i zkušenost zaměstnankyně za přepážkou.
„Teď u nás bylo vedení a co je zajímá? Jen kolik produktů jste uzavřeli (pojištění, otevření bankovních účtů atd. – pozn. red.), nic jiného. Děláme v nákupním centru, fronta celý den ven, ale řekli nám: ‚Neuzavíráte, tak čtyřicet procent platu dolů,‘“ postěžovala si Jana s tím, že když ji lákali do České pošty, nikdo ji před tímto trestáním za věci, které nemá kdy splnit, nevaroval. A nutit snadno ovlivnitelným stařečkům a stařenkám produkty smluvních partnerů, které nikdy nevyužijí, opravdu odmítá.
Na další zvláštní věc upozornil pošťák Marcel, který zveřejnil svůj otevřený dopis vedení. „V tisku i v ostatních médiích bylo avizováno, že zaměstnancům České pošty byla navýšena mzda, ačkoliv skutečnost je taková, že v současné době mám o dva tisíce korun méně než v loňském roce,“ diví se povídačkám pro veřejnost.
Nižší mzda za více práce
Prý mu také šéfstvo krátí mzdu za nižší procento doručitelnosti. Za to ale doručovatel často nemůže. Není zodpovědný za to, kolik lidí je nebo není doma, pokud tedy svou práci záměrně nefláká. Marcel navíc upozorňuje, že kvůli nedostatku zaměstnanců dostává až o čtyřicet procent balíků víc než dřív, což ale pak není v jeho silách doručit. Přesto je ale za to bit na penězích, místo toho, aby dostal naopak přidáno za práci navíc.
„Nám zase strhávají peníze za nedoručení letáků na adresu, která ani neexistuje,“ postěžovala si zase další doručovatelka. Jiná uvedla, že od nich chtějí služby 21. století, ale za plat a chování k zaměstnanců jak ze století osmnáctého.
Nový ředitel zlepšení neslíbil
Problémem je podle mnohých i to, že o víc než třicet tisíc zaměstnanců pečuje tolik odborových organizací, že se v tom nikdo nedokáže vyznat. Hádají se a urážejí mezi sebou a navenek nejsou schopné se na něčem dohodnout. Není divu, že už léta nic pořádného pro zaměstnance nejsou schopné vyjednat.
Nedávno Česká pošta získala nového generálního ředitele. Ten slíbil zlepšení podmínek pro zaměstnance, že by ale udělal něco i s doručováním balíků, o tom se nezmínil. Dotazy na plány šéfa ohledně zkvalitnění služeb jsme zaslali i tiskovému mluvčímu, ten ale ani po třech týdnech neodpověděl.