Praha představila veřejnosti informační web k očkování
Všechny vizuály mediální kampaně budou mít jednu společnou komunikační linku odkazující k návratu do běžného života před pandemií. V první fázi se veřejnost seznámí se třemi variantami vizuálů, které pracují s motivy rodiny, podnikání a vzdělávání. V další fázi bude kampaň pracovat s motivy sportu, cestování a kultury.
“Nyní se dostáváme do kritické fáze boje s pandemii, kdy vedle zdravotních rizik svádíme boj s dezinformacemi kolem očkováni. Je naši povinností politiků, nenechat občany napospas všem těm konspiračním a dezinformačním kampaním, které mají za cíl jenom zpomalení návratu k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemii koronaviru. Od začátku pandemie Covid-19 vláda podceňuje komunikaci s veřejností. Vláda občanům oznamuje, zakazuje, nařizuje, ale nic nevysvětluje. V Praze jsme už v první vlně úspěšně realizovali Linku pomoci pro seniory, nebo informační a rezervační web s možností rezervovat se na testování na kterémkoliv odběrném místě v Praze a i nyní v komunikaci s veřejností pokračujeme,” říká náměstek primátora pro bezpečnost Petr Hlubuček.
„Věříme v sílu emocí, z čehož jsme při vytváření kampaně vycházeli. Jejím hlavním motivem je touha žít jako dřív. Právě ta nás jako společnost spojuje i v této jinak rozhádané době. Zároveň však kampaň odkazuje i na zdroje, které poskytnou lidem potřebné racionální argumenty a fakta,“ uvedl ředitel agentury DDB Prague Darko Silajdžić.
„Nabídku volného využití vizuálů formou otevřených dat budeme směřovat i na Asociaci krajů České republiky, abychom jim pomohli v této nelehké době šetřit náklady a čas. Všechny kraje mají společný cíl, a tak mohou využít profesionálních vizuálů, které nám pomohla vytvořit agentura DDB Prague,” uvedla ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu Jana Berková.
Průzkum od společnosti MEDIAN ukázal, že zhruba 65 % Pražanů má v tuto chvíli zájem nechat se očkovat. Nejčastější motivací je ochrana vlastního zdraví, ochrana zdraví blízkých a příbuzných a vidina návratu k běžnému životu. Zhruba 40 % Pražanů se domnívá, že nemá o očkování dostatek praktických informací. Ty by nejčastěji chtěli získat z přehledné webové stránky, dále mají zájem např. také o telefonát s praktickým lékařem či informační leták do schránky.