Příběh těch, kteří to nevzdali ani v pandemii. Cesta z dětského pokoje až na vrchol
Když Imed Jeddai a Lenka Pátek seděli před lety u kamaráda Lukáše v jeho pokoji v Suchdole a plánovali vznik cestovní kanceláře, nemohli tušit, že malá firmička jednou bude jedničkou na trhu. A vědět nemohli ani to, jak těžké dva roky jednou prožijí.
Málokterá oblast byla dva roky trvající pandemií covidu-19 zasažena tak, jako cestovní ruch. Lidé o cestování a poznávání neznámých koutů světa mohli tak akorát snít. Vydat se někam na pracovní cestu, za odpočinkem nebo dobrodružstvím se stalo takřka nemožným.
Pro některé cestovní kanceláře byla pandemie likvidační. Najdou se však i ti, kteří to přes všechny překážky nevzdali, a naopak čas zavřených hranic, lockdownů a karantén přijali jako výzvu. V Blue Stylu v posledních měsících masivně investovali do digitálních komunikačních systémů a automatizovaných procesů tak, aby klienti mohli i větší problémy řešit jednoduše z domácích počítačů.
A do, doufejme, pro cestování šťastnějšího období, vstupují v Blue Stylu také s obrovskou novinkou, která bude hodně vidět Po 21 letech totiž mění celou svoji vizuální identitu.
Na novinky z Blue Stylu se můžete podívat i na tomto videu:
Kouzelné začátky
Přitom Blue Style, s kterým se před pandemií na dovolenou Češi vydávali tradičně a rádi, vznikl jako malá firma dvou nadšených lidí - byli jimi Imed Jeddai a Lenka Pátek. Až neuvěřitelný příběh se začal psát v roce 1997.
„Náš úplně první katalog s dominantním „S“ na obálce vznikal v Suchdole, v bytě rodičů našeho kamaráda a skvělého grafika Lukáše Skuhravého. Ten už má dávno svoji vlastní firmu, ale tenkrát ještě chodil na vysokou. My se mu s Imedem prakticky nastěhovali do pokoje a společně tvořili. Mělo to své kouzlo,“ vzpomíná na začátky cestovní agentury obchodní ředitelka Blue Stylu Lenka Pátek.
Protože ale svět jde kupředu, usoudili v Blue Stylu, že logo jednoduše po letech potřebuje „převléknout“. „Když se teď dívám na naše první logo, jde skutečně poznat, že je z devadesátek. Nám ale tenkrát přišlo velmi moderní,“ popisuje Lenka Pátek.
Modrá obloha a moře
O tom, že kancelář potřebuje nové logo, začali Imed s Lenkou uvažovat a pracovat na tom, už v měsících před startem pandemie. „Blue Style dostal kompletně novou tvář. Nové logo a kompletní vizuální identitu. Zjednoduší a zrychlí klientům výběr i nákup, mění chování směrem k agenturám. Je to jediná cesta dopředu,“ říká CEO společnosti Imed Jeddai se zdůrazněním, že Blue Style je pořád stejný, ale zároveň nový a lepší.
Imed Jeddai a Lenka Pátek měli tehdy v Suchdole velký cíl - dělat dovolenou jinak, než jak ji v té době dělala konkurence. Zaměřit se na to, aby klient byl spokojený, aby dostal za své peníze perfektní produkt. Když tedy přišly dva roky téměř bez cestování, vzali to v Blue Stylu jako výzvu, vylepšit služby tak, aby produkty systém samotný byly pro klienty co nejpřátelštější.
A když před lety hledali pro svoji firmu jméno, stáli hodně o to, aby jednak vyjadřovalo něco krásného, jednak něco, co evokuje dovolenou. A tak vznikl Blue Style. „Blue Style pro mě znamená jiný styl cestování, styl stejně nekonečný jako modrá obloha, široký jako modré moře, magický jako pohled do modrých očí. Je to styl, který přináší změny, inovace a především spokojenost,“ vysvětluje význam názvu Imed Jeddai.
Na Kapverdy nebo na EXPO?
Že ani v letech, kdy cestování nebylo samozřejmostí a dobrodruzi, kteří se jeden den rozhodli pro cestu a druhý den už seděli v letadle, měli ve svých plánech stopku, tým Blue Stylu jen nečinně neseděl a nečekal „až se to přežene“ dokládá, že přestože nebylo jasné, kdy se situace zlepší, i tak cestovní kancelář neustále vylepšovala svoji nabídku. Třeba začátkem letošního roku o zařazení dovolené na Kapverdách, nebo o možnost navštívit coby klient Blue Stylu zdarma světovou výstavu EXPO v Dubaji.