válka na Ukrajině Výměna manželek 2024 MS v hokeji 2024 Survivor 2024 - aktuálně

RECENZE: Srdce na dlani je příjemnou komedií, kterou zbytečně srážejí vtipy jako z Kameňáku

Nová komedie režiséra Martina Horského Srdce na dlani.
Zdroj: Se svolením Cinemart
+ Dalších 7 fotografií

Režisér Michal Horský po hitu Ženy v běhu natočil další povedenou komedii. Snímek Srdce na dlani má svižné tempo, pohodovou náladu a rozmanité postavy. Herecky nejvíce zaujme Bolek Polívka s Eliškou Balzerovou. Film ale zejména v první půli zcela nepochopitelně srážejí vtipy jako z Kameňáku.

Když do kina přijde nová česká komedie, nejeden tuzemský divák si rve vlasy hrůzou. To ale naštěstí neplatí v případě snímků z dílny režiséra Martina Horského. Jeho režijní debut z roku 2019 Ženy v běhu se stal hitem s příznivými ohlasy diváků i kritků. Není divu, že od nové komedie Srdce na dlani se čekal minimálně podobný výsledek. Nutno říci, že tvůrci očekáváním z velké míry dostáli.

Srdce na dlani je klasická vztahová komedie, ve které se léčí zlomená srdce a utvářejí se nové vztahy. Takových už diváci viděli nespočet a zdaleka ne každá se vydaří. Nový počin režiséra Horského se ale řadí mezi ty lepší snímky, za čímž stojí hned několik faktorů. Jedním je scénář, který si Horský napsal sám a zvládl v něm načrtnout různorodé postavy, jež mají solidní základ i hloubku. Dobrým příkladem je postava vozíčkáře, kterého ztvárnil Vladimír Polívka, nebo matka s tváří Jany Pidrmanové, která prochází rozvodem a stará se o svého malého synka.

Polívka s Balzerovou září

Horský jako zkušený scenárista umí dobře pracovat s postavami, o poznání více však pokulhává s psaním vtipných replik. Zejména v první polovině valná část vtipů nepadá na úrodnou půdu, působí nuceně a často velmi lacině. Některé vtipy vypadají jako vypůjčené z Kameňáku - a že jich není málo. Zejména scény ze zverimexu pak evokují třetí díl ze série Zdeňka Trošky. Nechybí ani přisprostlý papoušek...

Naštěstí ve druhé polovině se humor zlepší, je daleko přirozenější a odpovídá situacím, ve kterých se postavy nacházejí. Plně se tak podtrhne pohodová nálada, která celý snímek provází a je jeho skvělou devizou. Tvůrci se naštěstí v závěru nerozhodli poslat film do vod depresivního dramatu, jak mají čeští filmaři u komedií ve zvyku, ale podařilo se jim onu náladu udržet až do konce. Nutno ale podotknout, že na tom mají zásluhu i herci.

Zejména Bolek Polívka a Eliška Balzerová si kradou film pro sebe. Spolu působí přirozeně, jako by nic nemuseli hrát, a jejich chemie baví s každou další scénou, přesně tak, jak tomu má u romantických komedií být. Paradoxně ale svými výkony malinko zastínili ostatní herce, jako třeba Matouše Rumla nebo Vladimíra Polívku. Mladičký Jenda Čadil v roli malého Honzíka zažil povedený debut a svými hláškami pobaví nejednoho diváka.

Kostýmy se nepovedly

Kromě výše uvedeného je třeba pochválit i výběr lokací pro natáčení. Prakticky celý film se odehrává během léta v Praze 7 a tvůrci z prostředí vyždímali pro své účely maximum. Co je ale zarážející, jsou kostýmy. Třeba Matouš Ruml s Janou Pidrmanovou totiž za celý film nevymění oblečení, přestože se děj odehrává v delším časovém horizontu. Je pochopitelné, že tvůrci zřejmě pracovali s menším rozpočtem, i tak si to ale mohli pohlídat. Naštěstí ale jde jen o malý detail, který zážitek z povedené "feel good" komedie rozhodně nezkazí. Nezbývá tak nic jiného než filmu přát, aby i v koronavirové době naplnil kinosály, protože si vydatnou návštěvnost rozhodně zaslouží.

Další rána pro Veronicu Biasiol. Po vlně hejtů během Miss jí ublížila vlastní maminka. Kráska přiznala velké zklamání