Reklamní plochy v Praze chtějí ovládnout dva výrazní hráči ze zahraničí
V současnosti mobiliář v Praze provozuje firma JCDecaux. Ta má smlouvu do roku 2021. Audit pro tuto společnost nedopadl přívětivě, vedení Prahy je přesvědčeno, že podmínky pro hlavní město nejsou výhodné - psali jsme zde
Praha nyní chystá tendr na provoz přístřešků MHD. Spolupráce by měla fungovat na podobném principu jako nyní, kdy soukromník přístřešky pořídí, udržuje, zároveň městu platí nájemné a výměnou může na mobiliáři umisťovat reklamu.
Podle informací webu idnes.cz se o provoz přístřešků MHD hodlá ucházet také společnost Clear Channel Outdoor. Letos po vítězství v tendru převzala správu velké části mobiliáře v Paříži právě od JCDecaux, která přístřešky provozuje v Praze.
“Z toho, co jsem viděl, je stávající stav mobiliáře v Praze zastaralý. Přístřešky pro MHD by měly například zahrnovat displeje s dopravními a jinými informacemi v reálném čase, to v Praze naprosto chybí,“ uvedl pro idnes.cz ředitel pro rozvoj a inovace firmy Clear Channel Outdoor Mats Lundquist.
Podle radního Jana Chabra (TOP 09) se pak o zakázku má ucházet ještě další (dosud nejmenovaná) zahraniční společnost. Do tendru se chce zapojit také společnost JCDecaux, která se o mobiliář stará v současné době.