Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Retailový Oscar míří do Prahy. Ocenění za nejlepší prodejnu získala česká společnost Potten & Pannen – Staněk

Retailový Oscar míří do Prahy. Ocenění za nejlepší prodejnu získala česká společnost Potten & Pannen – Staněk
Zdroj: Atelier Potten & Pannen
Kuchyně

Skvělým úspěchem se může pyšnit česká společnost s prémiovým kuchyňským vybavením Potten & Pannen – Staněk, která si z amerického Chicaga odnáší tu nejprestižnější cenu ve světové soutěži Global Innovation Awards (GIA). Mezinárodní porotu uchvátila svou unikátní prodejnou Atelier Potten & Pannen – Staněk, jež se nachází v budově pětihvězdičkového hotelu Andaz Prague. Její vítězství je o to hodnotnější, neboť uspěla  v ostré konkurenci těch nejlepších prodejen ze sedmdesáti zemí. 

Kromě obdivovaných památek, uznávané architektury a designu má Česká republika i nejkrásnější prodejnu s domácími potřebami na světě. Cenu, o které sní snad každý retailový prodejce, převzal přímo v americkém Chicagu Pavel Staněk, spolumajitel úspěšné sítě obchodů, která u nás funguje už více než tři dekády.  

„Je to úžasné ocenění, které patří každému, kdo se na tomto projektu podílel. Flagship store Atelier v hotelu Andaz je naše zatím největší a nejluxusnější prodejna s exkluzivními značkami a výběrem českého i zahraničního designu nejen do kuchyně. Je to místo, ve kterém vyprávíme příběh o vaření a stolování tím, že oslovuje všechny lidské smysly. Uspět v tak velké konkurenci je pro mě důkaz, že tvrdá práce, kterou celý tým do Atelieru vložil, se nám vyplatila,“ raduje se Pavel Staněk. 

Být zařazen do této globální soutěže, která je právem nazývána retailový Oscar, přitom není vůbec snadné a seznam kritérií, která vybrané prodejny musí splňovat, je opravdu dlouhý. Na příklad se hodnotí poslání firmy, vize a strategie, design, uspořádání či půdorys prodejny. Porota dbá také na vizuální merchandising, displeje, výlohy či celkový přístup k marketingu. V neposlední řadě je klíčový i zákaznický servis včetně školení personálu nebo inovativní přístup prodejny v oblasti udržitelnosti a zelených technologií či online nákupu. Maloobchodní prodejci potřeb do domácnosti navíc musí působit na trhu nejméně dva roky. 

Retailový Oscar míří do Prahy. Ocenění za nejlepší prodejnu získala česká společnost Potten & Pannen – Staněk

 

V národních kolech se vybere více než třicet finalistů ze šesti kontinentů. Z nich pak nakonec vzejde pět hlavních vítězů. V letošním roce zcela dominovala Evropa. Vedle společnosti Potten & Pannen – Staněk, která zvítězila za region Eastern Europe, se umístily také Maison Empereur (Francie), Kustermann (Německo), Kookx (Nizozemsko) a Divertimenti (Velká Británie).  

Cenu GIA si česká firma zaměřená na prémiové nádobí navíc neodnesla poprvé. V roce 2017 ji obdržela za svou prodejnu ve Vodičkově ulici. Zde porotci ocenili mimo jiné propojení prodejního místa se školou vaření Gourmet Academy. 

„Letos jsme tedy ocenění opravdu nečekali, protože se v historii ještě nestalo, že by firma vyhrála hlavní cenu dvakrát. Zúčastnila se opravdu spousta báječných a originálních retail konceptů – například ten londýnský nebo nádherné prodejny v Asii,“ říká pyšný spolumajitel, který tuto prestižní cenu plánuje vystavit přímo ve vítězné prodejně.  

„Atelier, který navrhli renomovaní čeští designéři ze studia Vrtiška & Žák, je ztělesněním třech dekád našich zkušeností. Zrcadlí v sobě potřeby zákazníků, odborné znalosti v oblasti prémiových domácích potřeb a nejnovější trendy v rámci maloobchodu a kulinářství. Zákazník se zde seznámí s téměř čtyřiceti pečlivě vybranými prémiovými značkami z české i zahraniční scény. Věříme, že jakmile jednou do prodejny vstoupí, už nebude chtít odejít. Prostor svým vzhledem připomíná galerii, kde můžete strávit klidně i celé odpoledne,“ dodává. 

 

Retailový Oscar míří do Prahy. Ocenění za nejlepší prodejnu získala česká společnost Potten & Pannen – Staněk

 

Global Innovation Awards (GIA) je přední světový program, který oceňuje výjimečné výsledky, obchodní inovace a kreativní merchandising v maloobchodním prodeji domácích potřeb. Soutěž organizuje od roku 2000 Mezinárodní asociace pro domácí potřeby (IHA), která je tím nejprestižnějším uznáním pro maloobchodníky z celého světa. Od spuštění bylo oceněno více než 550 prodejen z 55 zemí. Vůbec poprvé v tomto roce cenu obdrželi také prodejci z Peru nebo Kazachstánu. 

Související články

Další články

Nejnovější kauzy