Sado mama? Žádný omyl, ale úmysl. Důkaz, že ČT věděla, co má za bombu
Sociální sítě v posledních dnech obletělo nové logo pořadu České televize Sama doma, které bylo tak „zajímavě“ vytvořené, že název magazínu především pro ženy všichni četli jako Sado mama. Jenže nešlo o žádný ukvapený omyl, minimálně od jisté chvíle ne, ale o cíleně připravovanou kampaň pořadu.
Sama doma má Sado mama
„Sára (dcera, pozn.red.) před chvíli vylezla z postele, že nemůže spát. Tak jsem jí ukázala novou webovku Sama doma a ona hned zmizela. Díky našim kreativcům za nečekanou mediální kampaň,“ napsala na Instagram jedna z moderátorek pořadu Ester Janečková. Jenže chyba lávky, ve skutečnosti šlo o plánovanou mediální kampaň.
Jak si redakce eXtra.cz všimla po prostém zadání dotazu k doméně www.sadomama.cz, Česká televize si ji zaregistrovala již před necelým měsícem, konkrétně 12. 11. 2021.
V praxi to tedy znamená, že i když se veřejnoprávní Česká televize snažila tvářit, že jde jen o omyl, ve skutečnosti o kontroverznosti loga na Kavčích horách vědí už dávno a rozhodli se s ním trochu rozhýbat zatuchlé vody českých sociálních sítí.
Barvu nakonec redakci Echo24, která si brzké registrace domény všimla také, přiznala i televize.
„Dvouznačné logo vzniklo při finalizaci designu nového iVysílání v půlce listopadu, jeho ‚možnosti‘ byly odhaleny a z opatrnosti jsme tehdy zaregistrovali i doménu,“ uvedl Filip Platoš z tiskového oddělení ČT.
Konec zábavy
Každopádně účel byl splněn, národ se pobavil a vše se vrací k normálu.
„Tohle překlopení loga se prostě grafikům při tvorbě nového iVysílání úplně nepovedlo. Změnu názvu ani dramaturgie Sama doma ale neplánujeme. Staré logo je zpátky. A Sado mama už je zase Sama doma,“ uvedla ČT již v úterý.