Šedesátiletá modelka Carolina boří tabu: Stala se hvězdou kampaní spodního prádla
Když měla Carolina Ida Ours těsně před šedesátkou, dala se na dráhu módní bloggerky a modelky. Dnes tato žena se záplavou dlouhých stříbrných vlasů předvádí kolekce na módních přehlídkách a pózuje pro kampaně francouzských značek spodního prádla, aby zviditelnila ženy starší 50 let, píše agentura AFP.
Cviky v posilovně na sebe přitáhla pozornost například v krátkém filmu pro bienále spodního prádla Promincor-Lingerie française. Její fotografie v podprsence pro nejnovější kampaň značky Darjeeling vzbudila velkou odezvu - nadšenou i nenávistnou.
„Opravdu nemám postavu, kterou výrobci spodního prádla vyžadují,” usmívá se 61letá Ours, která se na castingy jako "modelka od vedle" vydala před třemi lety. Od té doby slaví čím dál tím větší úspěch.
„Celulitida, tuk na břichu, bochánky na zádech, to všechno bez problému ukazuji, nevyhnutelně na sebe beru rizika. Jsou to obzvlášť ženy, které jsou nepříjemné,” říká Ours, která samu sebe označuje za "sexdesátnici".
Zlé komentáře ji rozčilují
Dceři a synovi Ours, kteří jsou na ni nyní ”velmi pyšní”, trvalo dlouho, než přijali její módní aktivity a blog, na kterém radí, jak se líčit, oblékat či mít dobře. Rozepíše se ale i o menopauze nebo románku s o 20 let mladším mužem. Z blogu vzešla i knížka Génération silver: sans tabous ni limites (Stříbrná generace: bez tabu a limitů).
Mladé ženy mi říkají: „Děkujeme, díky vám se nebojíme stárnutí.” „Zlé komentáře mi neubližují, rozčilují mě,” uvádí modelka, kterou mrzí nedostatečná sounáležitost mezi ženami, ”sesterství”.
Život Ours, která pracovala v rodinném obchodě se sportovními potřebami, se od základů změnil, když jí bylo 57 let. Prasklo jí tehdy aneuryzma a málem zemřela. „Když jsem se vzbudila z kómatu, řekla jsem si dost, takhle už to dál nejde, musím se sebou něco dělat,” vzpomíná .
Hnutí body positivity
Po založení blogu dostala nabídky na nafocení série pro značku spodního prádla Maison Louve, módní přehlídky a podpořila hnutí "body positivity". To si klade za cíl prosadit, že úctu si zaslouží lidé všech tvarů a velikostí. Zúčastnila se i letošní přehlídky baculatých a dalších atypických modelek na pařížském náměstí Trocadéro, která má už tříletou tradici. Akce se rozrůstá, vítá její organizátorka, letuška Georgia Stein.
„Chtěla jsem skončit po první přehlídce v roce 2018... Ale dnes bojuju nejen za pozitivní vztah k tělu, ale i za syndrom polycystických vaječníků (kvůli kterému se z velikosti 36 dostala na velikost 44). S tím žiju a nikdy se o tom nemluví,” říká Stein.
K přehlídce se přidávají stále nové značky a ukazují, že rozmanitost je nyní v reklamě důležitá - obzvlášť u spodního prádla.
Rozmanité modelky všech velikostí
„Jsou tu stále další a další influenceři, kteří se o tom odváží mluvit, ukázat své nedostatky, bez Photoshopu. Značky na to konečně zareagovaly, samozřejmě se jim to marketingově vyplatí, ale jsem za to vděčná,” dodává Stein.
„Krok za krokem jsem se ptala, kde jsou ženy starší 50 let? Nevidím je. V časopisech zastoupeny nejsme, v kině je pár hereček - vždycky ty stejné,” uvádí Ours. Reklamy cílené na tuto věkovou skupinu se obvykle točí okolo domácnosti a zdravotních potíží, kroutí hlavou šedesátnice. „Řekla jsem si, že se s tím něco musí udělat, ukončit tu neviditelnost. Tak začal můj boj,” říká Ours.
„Společnost nepřijímá stárnutí, ale od (pandemie) covidu o starých lidech mluvíme. Společnost otevřela oči a upřela je na starší generaci," říká Ours a děkuje francouzskému prezidentu Emmanuelovi Macronovi za to, "že si vybral ženu, která je o 20 let starší než on". "Francie je alespoň pro jednou napřed!” dodává.