Škodovka posílá svou nejmodernější chloubu do Německa. Podívejte se na unikátní fotky stoletého vývoje tramvají
Sousední Německo si potrpí na ekologický přístup k dopravě. Navíc Německo je úzce spjato s vývojem tramvajové dopravy. V Berlíně byla v roce 1881 zavedena vůbec první elektrická tramvajová linka. Nyní k západním sousedům poputují modernější tramvajové vozy ze Škodovky.
Zájem projevil jeden z největších německých dopravních podniků Rhein-Neckar-Verkehr, který s českými tramvajemi počítá na tratích ve třech německých spolkových státech. Jedná se o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. V příštích letech má společnost Škoda Tranportation dodat 80 vozů z rodiny ForCity Smart.
Model tramvaje v životní velikosti měří 16,5 metru a má hmotnost přes deset tun. "Díky tomuto unikátnímu modelu můžeme ukázat vnější design a interiér vozidel nejen dopravnímu podniku, ale také veřejnosti," říká generální ředitel Škoda Transportation Petr Brezina. Nyní podle Breziny nastal čas na diskuzi o finální podobě produktu. Ohlasy na představený model mají být vyhodnoceny a zapracovány do finálního designu vozu. Na německé koleje mají tramvaje vyjet na začátku roku 2021
Největší zakázka v historii
Pro společnost Škoda Transportation jde o největší vývozní tramvajovou zakázku v historii, kontrakt za 7 miliard. Do Německa má dodat tříčlánkové, čtyřčlánkové i šestičlánkové tramvaje. Poslední zmíněné tramvaje budou 60 metrů dlouhé a stanou se tak nejdelšími na světě.
Nejdelších vozů v šestičlánkovém provedení vznikne celkem 12. Všechny vozy pro německý trh budou obousměrné a nízkopodlažní. Jejich maximální rychlost bude dosahovat 80 km/h. Budou plné nejmodernějších informačních systémů a inovací. Jak už jsme uvedli, tramvaje za sebou mají dlouhý kus historie. Podívejte se do fotogalerie, jak vývoj tramvají probíhal.