Soukup a Hanychová nás zachránili: Smějeme se jim i závidíme. Chyběli tu, říká expert
V posledních týdnech vládnou společenským rubrikám jen dvě jména: Jaromír Soukup (53) a Agáta Hanychová (37). Někteří si myslí, že na ně pomalu vybafnou z WC nebo z ledničky. Jenže může být i hůř. Mediální odborník Robert Le Veneur eXtra.cz prozradil, proč je o tento poněkud bizarní pár takový zájem a na čem na nás mohou v budoucnu vydělat.
Jaromír Soukup a Agáta Hanychová: Skvělý marketing, chválí znalec
Řada lidí ocenila, že si mediální magnát Jaromír Soukup a influencerka Agáta Hanychová vzali za své původní legraci ze sociálních sítí o tom, že se jejich společný pořad bude jmenovat Agáta Jaromíra Soukupa. A kvituje to i mediální odborník.
„Je to známá mediální taktika. V okamžiku, když se vám někdo začne posmívat nebo vám předhazovat nějakou slabost, tak se můžete s publikem hádat, což ale nemá cenu. Mnohem lepší je slabost nebo vtip přiznat a začít to sám používat. Kritici na to pak nemají jak reagovat, spoustě lidem se to navíc zalíbí. Oba jsou mediálně protřelí, takže věděli, že je lepší to začít používat. O to víc se název pořadu nyní šíří. Byl to výborný mediální tah,“ sdělil eXtra.cz marketér Robert Le Veneur.
„Stejnou taktiku používá politik Andrej Babiš. Když se mu vysmívali, že řekl ‚sorry, jako‘, přiznal to a dělá si z toho v podstatě legraci. A sebral tím tak kritikům vítr z plachet,“ vysvětluje expert.
Lidem chybělo vzrůšo
Proč jsou Soukup s Hanychovou tak atraktivní pro veřejnost, v tom má Robert Le Veneur naprosto jasno.
„V životě většiny lidí je trošičku nuda a přitom všichni ve svém životě potřebují vzrušení. A tím jsou například vztahy: kdo se s kým rozvádí, kdo s kým se dal dohromady, vyspal, udělal si dítě a podobně. Prostě silné emociální příběhy. Proto lidé sledují všechny možné páry a rodiny,“ naznačuje.
„Dřív se četly romány, aby lidé aspoň v mysli zažívali něco dobrodružného. Pak nastoupila televize a mýdlové opery. A tohle je svým způsobem také určitá verze soap opery,“ myslí si expert.
Trošku se jim smějeme a trošku jim závidíme, tuší expert
Podle něj se v divácích a čtenářích zpráv o páru bije víc pocitů najednou.
„Lidé mají rádi, když mohou nahlédnout k ‚sousedům‘, drbat je kvůli tomu, co provádějí. A tento pár, Jaromír Soukup a Agáta Hanychová, je nám bližší než třeba britská královská rodina. V českém rybníčku někdo takový chyběl, u koho by to bylo takové vzrůšo, komu bychom se mohli trošku smát, trošku jim závidět a zajímat se o ně. Přesně využili toho, že tu žádný takový pár není. Proto účelově dennodenně plní média zprávami o sobě. Je to naprosto úmyslné,“ je přesvědčen odborník na reklamu.
Prezidentská kampaň
Mnozí už kvůli Soukupově plánu kandidovat na prezidenta přemýšlejí, jestli bude Agáta Hanychová první dámou. I redakce eXtra.cz se nad tím zamýšlela. Znalec marketingu ale nevěří, že to s kandidaturou mediální magnát myslí reálně, takže vztah s Agátou v ní ani nebude moci používat.
„Je otázka, nakolik prezidentskou kampaň myslí vážně, na to je podle mě příliš chytrý, a nakolik je to nějaký promyšlený tah, aby se udržoval v podvědomí svých diváků. V mozku máme mozkové dráhy. Když do něj posíláme stále určité vjemy, je schopen s nimi pracovat. Pokud je neposíláme, určité informace začne odkládat někam hluboko, až je úplně vymaže, protože je už nepotřebuje. Proto i Jaromír Soukup, stejně jako každý, kdo pracuje s publikem, se musí neustále připomínat. Potřebuje uchovávat paměťové struktury v mozcích svých diváků stále čerstvé,“ domnívá se.
Jak ale dvojice tedy dál může zpeněžit svůj vztah? Budou prodávat trenky Jaromíra Soukupa a spodní prádlo Agáty Jaromíra Soukupa?
„Stoprocentně se to dá využít. Je jen otázka, kdy konkrétně to použít, protože to jsou víceméně takové vtipné věci a ty si lidé mohou dovolit, když se nebojí utrácet, mimo krizi. Jakmile mají hlouběji do kapsy, nevydávají peníze za hlouposti. Aby se jim to vyplácelo, měli by to plánovat až na následující roky. A Agáta by například mohla po narození dítěte doporučovat určité produkty, to by mohlo fungovat a může to být další zdroj příjmů,“ dodal pro eXtra.cz mediální a marketingový odborník Robert Le Veneur.