Spolupráce Primy s O2 končí: Diváci tak nenaladí seriály jako Slunečná či 1. mise
Skupina Prima se nedohodla na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic. Nejpozději 1. března 2022 tak tomuto operátorovi přestane distribuovat vysílání svých osmi kanálů (Prima, CNN Prima NEWS, Prima COOL, Prima MAX, Prima KRIMI, Prima LOVE, Prima ZOOM a Prima STAR). Uživatelé služby O2 TV tak od tohoto data nenaladí žádný ze svých oblíbených primáckých pořadů, stojí v tiskové zprávě.
Skupina Prima již nebude dál spolupracovat se společností O2 Czech Republic, stojí v tiskové zprávě Primy. Diváci tak od 1. března 2022 nenaladí žádný z primáckých pořadů.
Nedohodli se na podmínkách
„Bohužel ani přes veškerou naši snahu se nám nepodařilo domluvit se na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic. Vzhledem k tomu, že společnost O2 Czech Republic nadále nabízí svým klientům kanály televize Prima, aniž by s námi měla uzavřený platný kontrakt, rozhodli jsme se, že nejpozději 1. března ukončíme této společnosti distribuci svých kanálů,“ uvedl Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.
„Uživatelé služby O2 TV mohou své oblíbené pořady, jako je například Slunečná, Zoo, 1. Mise či Prostřeno!, sledovat prostřednictvím jiných operátorů, placených služeb či si naladit naše programy prostřednictvím DVB-T2,“ doplnil.
Pro O2 jsou podmínky nepřijatelné
O2 nechce přistoupit na požadavky skupiny Prima, které by diváky O2 TV připravily o funkce jako jsou zpětné zhlédnutí nebo přetáčení programu. Požadované navýšení poplatků ze strany FTV Prima o 2 500 % je pro operátora O2 nepřijatelné.
„Od začátku se snažíme o maximální spolupráci, nechceme naše diváky připravit o funkce, na které jsou zvyklí a hojně je využívají. Skupina Prima přišla s nepřijatelnými podmínkami – nejen se zvýšením poplatků za distribuci kanálů, ale ještě přemrštěným “výkupným“ za to, aby lidé mohli využívat i nadále zpětné zhlédnutí a přetáčení programů. To by v konečném součtu znamenalo zdražení měsíčních tarifů O2 TV o desítky procent. To je pro nás ve chvíli, kdy se na všechny občany České republiky valí jedno zdražování za druhým, nepřijatelné. Podobný scénář čeká v následujících měsících i zákazníky konkurence. Jakákoli z kompromisních variant, kterou jsme přinesli na jednání, byla smetena ze stolu,“ vysvětluje pro eXtra Anna Lenerová, šéfka obsahu O2 TV.
A reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Bezprostředně po zveřejnění vyjádření šéfky obsahu O2 TV zaslala Gabriela Semová za Primu doplňující vysvětlení. To nyní přinášíme v plném znění.
Reakce Primy na vyjádření společnosti O2 Czech Republic
"Se společností O2 Czech Republic jsme jednali o nastavení podmínek další spolupráce, bohužel je jediným operátorem na trhu, se kterým jsme nedošli k obchodní dohodě. Společnost O2 Czech Republic tak v tuto chvíli vysílá pořady skupiny Prima bez platného kontraktu. A proto jsme ji vyzvali, aby s námi smlouvu uzavřela, nebo přestala naše kanály neoprávněně šířit. Bohužel smlouvu uzavřenou nemáme, a z tohoto důvodu jsme nuceni nejpozději k 1. březnu ukončit distribuci svých pořadů do služby O2 TV, abychom nediskriminovali ostatní operátory, se kterými platnou dohodu uzavřenou již máme.
Společnost O2 Czech Republic uvádí veřejnost v omyl svým tvrzením, že navyšujeme poplatky o 2500 %. Za distribuci deseti lineárních kanálů a odloženou sledovanost požadujeme navýšení poplatku o nízké jednotky korun za jednu domácnost (méně než 5 Kč).
Nicméně, problém se společností O2 Czech Republic je někde jinde. Jak jsme již v minulosti uvedli, od 1. března přistupujeme k vypnutí funkcionality přetáčení reklamy (nikoli možnosti přetáčení pořadu) u zpětného zhlédnutí u všech operátorů. Společnost O2 Czech Republic je jediným subjektem na trhu, se kterým jsme se nedohodli. Ročně kvůli možnosti přeskakování reklamy přicházíme o stovky milionů korun, které potřebujeme zpětně investovat do výroby svých pořadů. Tato situace je pro nás coby komerční skupinu, která financuje celý svůj provoz dominantně z prodeje reklamy, nadále neúnosná a dlouhodobě se zhoršuje. Za peníze, o které ročně přicházíme, bychom byli schopni vyrobit dva nové seriály, jako je například Slunečná.
Jako vstřícný krok vůči IPTV operátorům jsme pro rok 2022 navrhli variantu, která umožňuje divákovi zhlédnout jen asi 2,5 minuty reklamy, což je zkrácení reklamního breaku na třetinu. Poté divák může daný reklamní blok přeskočit. Dle nových dohod operátorům předáváme přesnější data o začátcích svých pořadů. Divák tak již nebude ztrácet čas hledáním skutečného začátku programu. Věříme, že nové nastavení spolupráce s operátory přinese, i přes pár minut zařazené reklamy, větší komfort při sledování našich pořadů. Pokud diváci chtějí nadále sledovat oblíbené programy skupiny Prima bez reklam, mohou využít placenou službu iPrima Bez reklam. Tuto možnost jsme rovněž nabídli všem operátorům, kteří mohou tuto službu nabídnout svým zákazníkům.
Technická nepřipravenost vede O2 Czech Republic ke snaze vykoupit práva pro přeskakování reklamy za pro nás neakceptovatelnou cenu. O2 Czech Republic chce tak získat konkurenční výhodu vůči ostatním operátorům na trhu. Není schopna divákům nabídnout zkrácený reklamní break jako jednu z variant, kterou operátorům nabízíme. Překvapuje nás, že ani po třech letech upozorňování se společnost O2 nebyla schopna na tuto změnu připravit."