Statisíce cenovek a žádný vyhozený papír? Jde to
V obchodech už často koukáme na elektronické cenovky místo papírových. Spousta lidí to většinou vůbec nepostřehne. Například takový Albert už má 600 000 cenovek jenom v digitální podobě. Informace nejen o útratě z nich můžete číst v každém třetím obchodě. Moderní vychytávka šetří tuny papíru a v neposlední řadě i práci zaměstnancům.
Elektronické cenovky najdou zákazníci v Albertech nejčastěji v čerstvém sortimentu, jako je pečivo, ovoce či zelenina. Právě u tohoto sortimentu totiž legislativa vyžaduje uvádět celou řadu doplňkových informací. Do konce roku je obchodník plánuje zavést v další desítce obchodů.
„Kromě čerstvých oddělení se s nimi zákazníci setkají také u kosmetiky, čistících a pracích prostředků, v pokladní zóně a vybraných kategoriích trvanlivého zboží, jako je káva, čaj, dětská výživa, sušenky či cereálie. Vybrané městské supermarkety, například na Florenci v Praze či v Jesenici, mají elektronické cenovky u velké většiny produktů,“ popisuje Tomáš Kořínek z Albertu.
Šetří papír, pomáhají s neplýtváním
Digitální cenovky jsou přehledné a šetří papír. Například u pečiva umožňují také plošné nastavení slev ve stanovený čas před zavírací dobou. V obchodech tak předchází zbytečnému plýtvání potravinami.
„Ve vybraných prodejnách zlevňujeme dvě hodiny před zavírací dobou pečivo o padesát procent s cílem předejít jeho plýtvání. Sleva se v průběhu chvíle propíše a zákazník se může rozhodovat podle nové ceny,“ vysvětluje Tomáš Kořínek.
„Díky displeji ušetříme v prodejnách také jednotky tun papíru ročně, který bychom jinak použili k výrobě cenovek,“ doplňuje.
Jak je možné, že si spousta lidí displeje vůbec nevšimne?
Je to díky technologii věrně odpovídající papíru. A i když si rozdíl zákazníci vůbec nemusí uvědomit, zaměstnanci obchodů ho jasně pociťují. Díky centrálnímu řízení nemusí cenovky stříhat a ani roznášet po prodejně.