Stovky tisíc domácností si oddechnou, UPC ruší kontroverzní pokutu za užívání služeb
Praktiky
Společnost, kterou loni převzal Vodafone, na to šla svérázně. Zatímco u mobilních operátorů klient pod smlouvou v případě nedodržení kontraktu doplácel pětinu ze zbývajících paušálů, UPC na to šlo specificky.
Lidem firma podle svých slov poskytovala dvě stovky slevu z ceny služby, kdo ale v následujících dvanácti měsících smlouvu zrušil, musel poskytnutou slevu vrátit. Paradoxně tak za jedenáct měsíců u UPC z dvanácti mohl „vysolit“ 2 200 korun, zatímco ten, který vydržel jen 60 dní, pouhé čtyři stovky. Většina společností přitom víc penalizuje ty, kteří u nich vydrží krátce. Není divu, že některým lidem mohly podmínky UPC připadat jako pokutování za delší užívání služeb.
Zákon
To, co by u jiných firem se standardními pravidly stálo klienta možná jen pár stokorun, se zde citelně prodražilo. Někteří kritici považovali jednání UPC za obcházení zákona, Český telekomunikační úřad to ale po vyšetřování odmítl.
Podobná kontroverzní praktika bude naštěstí brzy minulostí.
Zrušení
„Nefiremním zákazníkům, kteří využívali věrnostní portfolio, bude věrnostní portfolio zrušeno za současného ponechání zvýhodněných cen, jakožto poděkování za loajalitu. Výhoda bonusu bude všem těmto zákazníkům nadále zachována,“ píše Vodafone/UPC na svých stránkách.
Rozhodnutí samozřejmě není načasované náhodně, od prvního dubna platí novela zákona o elektronických komunikacích, která zákazníkům umožňuje měnit operátory, jak se jim zachce, kromě výjimek bez pokut.
Značka UPC, která dodává televizní služby zhruba půl milionu domácností (podobný počet zákazníků odebírá i internet) končí, služby bude pod svým názvem dál poskytovat společnost Vodafone.