Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Světlana Jelenová: Luxusní módu si může dovolit každý

Světlana Jelenová: Luxusní módu si může dovolit každý
Zdroj: archiv
Předchozí Další
+ Dalších 11 fotografií
Od mala ji nejvíce přitahovala elegantní i trochu ztřeštěná móda, vždy však perfektně sladěná tak, že odvážné kombinace přitáhnou pozornost všech přítomných pohledů. Vždy si přála, aby exkluzivní značky byly dostupné i obyčejným českým ženám. Přišla tedy s konceptem butiku, který u nás chyběl. A navíc nepostrádá ani trochu z lesku těch nejžádanějších světových showroomů. Dámy, holky, milovnice luxusních značek, rozhovor se Světlanou Jelenovou, majitelkou butiku Selection Design, vás rozhodně potěší.

Kdy vás poprvé napadla myšlenka k otevření módního butiku, který je cenově dostupný i pro obyčejné lidi nevydělávající statisíce?

Italská móda byla mou největší vášní a samozřejmě jsem vždy chtěla spojit moji vášeň s obchodem. Tedy myšlenka na založení butiku byla hned tady. Svůj první butik jsem začala provozovat ve Vězeňské ulici v centru Prahy, a to v roce 2010 pod názvem Vici Fashion. Po rozšíření o další značky, byl butik přejmenován na Caramello. Zájem o značkovou módu, která je dostupná všem se rychle rozkřikl, a tak jsem se přesunula do většího prostoru na novou adresu do ulice V Kolkovně, tedy také v centru Prahy. S novým prostorem se změnil název butiku na Selection design , jeho koncept a přístup ke klientům, ve větších prostorách se totiž mohu věnovat klientkám individuálně a pomoci jim i po stylistické stránce, s lidským přístupem. Je to zároveň taková módní poradna a dámám se to moc líbí, protože se dá při nakupování i báječně popovídat a odpočinout si u kávy.

Můžete nám říci, co u vás módy-chtivé ženy naleznou?

V butiku najdete všechny světové módní značky, které jsou pravidelně doplňovány. Nyní se navíc soustředím na v Čechách méně známe značky, které ale mají po celém světě věhlas od Japonska po USA. Snažím se při výběru dodavatele soustředit hlavně na prvotřídní kvalitu a současné trendy, které hýbají světem módy. To vše se snažím nabízet za dostupné ceny, aby si každý mohl dovolit luxus za dostupnou cenu. To je moje životní mise. Zpřístupnit kvalitní a cenově dostupnou módu pro všechny.

Máte zprovozněný i e-shop, to znamená, že módu si mohou pořídit i mimopražští?

Ano, e-shop samozřejmě máme, takže si naši zákazníci mohou nakoupit i online. Zboží zasíláme přepravní službou do 2 dnů a samozřejmě do 14 dní ho lze vrátit. Největší ohlas má však Instagram a facebookové stránky, kam pravidelně posílám fotky nových kousků. Tam se vždy strhne lavina komentářů s prosbami o rezervaci, což pro zákaznice také dělám.

Jste v módě konzervativní nebo máte ráda netradiční kombinace?

Miluji kombinace a mohu říci, že některé i odvážné, které se vymykají pravidlům. Být konzervativní je nuda. Snažím se tedy utahanou šeď a nudu rozbít detaily, které dokáží jednotlivé modely posunout úplně jinam. A výsledek? Nejen, že klientka vypadá svěže, ale dodá si i obrovské sebevědomí.

Co je hlavním lákadlem butiku?

Hlavně je to o zmiňovaném individuálním přístupu, kterým se naprosto liším od klasických butiků. Jsem obyčejní ženská s neobyčejnou láskou k módě, ta mne naplňuje. Navíc, když vidím, že ode mne zákazníci odchází s větším sebevědomím, tak mám radost o to větší. Zákazníci také odcházejí více než spokojení, protože nejen, že si vyladí své image, ale samozřejmě také proto, že ušetří tisíce.

Co je přidanou hodnotou butiku Selection design?

Určitě jde o návrat ke kvalitě. Velké značky, krom přidané hodnoty elegance, nabízí i kvalitu, kterou samozřejmě u neznačkových produktů nenaleznete. Je jasné, že ručně šitá kabelka je investicí na celý život a že se vám tato investice několikanásobně vrátí. Ruční výroba produktů, nadčasový design, jemná práce, která je znát v každém detailu, to je důvod, proč si pořídit luxusní kousky.

Co u vás můžeme nalézt, jaké poklady?

Naleznete zde vše od dámské přes pánskou módu těch nejvěhlasnějších značek, mnoho různých doplňků, šperků a dalšího exkluzivního zboží. V prostorném butiku na Vás nikdo netlačí a nervózně nepřešlapuje, ani vás nesleduje a nevnucuje se s radou, pokud ji nepotřebujete. Nevyžádaná rada je ta nejhorší. Při hledání luxusního úlovku jsem svým zákaznicím poradkyní, nikoliv prodejkyní, která se jim snaží vnutit co se dá. Navíc kávička a sklenka prosecca k těmto nákupům samozřejmě patří, a tak se holkám nakupuje ještě lépe. Zkrátka nejraději mám chvíle, když se u mě zákaznice uvolní a může hodit každodenní záležitosti za hlavu, prostě nikam nespěchat a vyčistit si hlavu odpočinkovým shoppingem. Ten je nejlepší.

Nabízíte i jiné služby?

Ano, klientkám, kromě módního poradenství, také nabízím službu osobního poradce při módních nákupech, tedy že jsem jim při nakupování k ruce a společně shoppujeme v jejích oblíbených obchodech. Velmi oblíbenou službou, kterou také nabízím, je třídění šatníku. To znamená, že ji pomohu s vytříděním kousků, které již klientka nevyhovuje například z důvodu nevhodného dárku, unáhleného nákupu. Pokud klientka chce, mohu pro ni některé z vytříděných kousků zpeněžit právě v Selection Design. Nemusí ji tedy viset v šatníku, ale může jimi udělat radost.

Čím se v obchodu a světě módy řídíte?

Moje hlavní motto je jednoduché. Věřím, že luxusní kvalitní módu by si měl dovolit každý. Proto jsem se rozhodla nabízet také zboží, které již jednoho majitele mělo a chtěl by své nádherné designové kousky poslat dál. Takové kousky vybírám od jejich původních majitelek pečlivě a beru si od nich jen ty módní kousky, které nemají žádnou vadu a není na nich poznat, že je někdo jednou nebo dvakrát „vyvětral“ na plese nebo exkluzivní událost. Spoustu kousků mám i od českých celebrit. Podle mne měla krásná móda zůstat v oběhu, tím udělá radost dalším.

Váš slogan hlásá: hříšný luxus za nevinné ceny, co si pod tím tedy reálně představit?

Bavíme-li se o ceně, tak ta je tady opravdu přijatelná a každá normálně vydělávající žena tak dosáhne na kvalitu luxusních značek. U některých módních kousků se můžete dostat až na 80% slevu z původní ceny s tím, že na nabízených designových kusech není opravdu vidět, že byli v rukou předchozího majitele.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy