Svůj sen už si splnil, teď na tom pracuje u svých zákazníků
Od roku 1754 patří jeho rodina k těm nejvýznamnějším šperkařům a Massimo Gismondi v odkazu svých předků úspěšně pokračuje. Při své návštěvě české metropole představil v prodejně v Pařížské ulici aktuální kolekci VITA a prozradil, čím je pro něj osobně tak důležitá.
Tento téměř až pohádkový příběh se začal psát v polovině 18. století v italském Janově díky Giovannimu Battistovi Gismondimu. Ten své první zkušenosti nasbíral u místního klenotníka a po čase se díky své neutuchající píli stal dodavatelem šperků pro papežský stolec i šlechtické rodiny.
Od té doby už uplynulo spoustu vody, ale společnost Gismondi 1754 své postavení mezi nejvýraznějšími hráči světového šperkařského průmyslu jen upevnila. „To, na čem stojí úspěch naší firmy, je jednoznačně kombinace řemeslného mistrovství, bohatá historie, ale i aktuální a nadčasový design,“ vysvětluje majitel a kreativní ředitel v jedné osobě. Obzvlášť důležitá je podle Massima Gismondiho úcta k rodinnému dědictví kombinovaná se šperky atraktivními pro dnešní zákazníky. A tato filozofie mu evidentně vychází. Jeho klenoty už vynesly takové hvězdy jako třeba Reese Witherspoon, Katy Perry či Jane Fonda.
V nejnovější kolekci VITA je ale odkaz na rodinu zatím vůbec nejvýraznější a pro Massima šlo o velmi osobní počin. „Šperky a vše s nimi spojené jsou součástí mého života. Všemi svými kolekcemi chci něco říct. No, a ta nejnovější pro mě má opravdu silné poselství. Co je nejdůležitější věc v životě? Naše děti. Když se můj syn rozhodl v loňském roce pro studium v Londýně, chtěl jsem si zapamatovat ten pocit, který jsme v tu chvíli s manželkou prožívali. Bylo to poprvé, co náš potomek opustil rodinné hnízdo, a odloučení od dětí je vždy silnou záležitostí.“
Kolekce VITA proto popisuje rodičovskou potřebu chránit své děti i potom, co začnou vyrůstat a objevovat svět. Vlastního syna znázornil Massimo Gismondi v sérii 56,37 karátovým tanzanitem modré barvy ve tvaru kapky. Kámen je symbolicky chráněn svou rodinou, kterou v tomto případě představují diamanty, jež ho obklopují.
Tuto unikátní kolekci si teď mohou zájemci prohlédnout i v Praze, která Massimu učarovala natolik, že se v roce 2018 rozhodl otevřít tu ve spolupráci s ambasadorkou Naďou Daduliakovou Halovou prodejnu. A společně při pravidelných návštěvách metropole vymýšlí, jak zákazníky potěšit těmi nejdokonalejšími službami – například i výrobou šperků na míru. Zájemcům upraví šperk ze stávající kolekce přesně podle jejich představ nebo vytvoří naprosto unikátní produkt, který bude podtrhovat osobnost zákazníka. Ten kromě samotného šperku získá také všechny původní návrhy a finální kresbu.
Stejně jako v mnoha oblastech umění i ve šperkařském průmyslu výrobci zaznamenávají měnící se trendy. „Momentálně máme velkou poptávku například po naší nové kolekci Marea, která je prozatím k vidění pouze v buticích a oficiálně bude představena až koncem ledna. Velký zájem je také o menší šperky, jako jsou mono náušnice (piercingy) – představují totiž něco, co lidé v dnešní době chtějí žít – kosmopolitní až rockový styl života,“ říká Massimo Gismondi a jedním dechem dodává: „Naše dlouholetá tradice ukázala, že jsme připraveni na každou dobu, a náš cíl zůstává už po staletí stejný – přejeme si jen jedno a tím je plnit našim zákazníkům jejich sny.“