Youtubeři - hrdinové dnešních dětí - nahrávají videa na server YouTube Živí je sláva a hlavně příjmy z reklamy. Pokud mají dostatek odběratelů a hodin sledování videí (více než 1000 odběratelů a 4000 hodin za rok) mohou vydělávat na reklamou. Youtubeři jsou i tzv. influencery - těmi, kdo ovlivňují. Nejen v tom, co si koupit, ale i v názorech a pohledu na svět. Mezi dospívajícími je YouTube nejsledovanějším médiem. Televize je pro ně mrtvá.
Youtubeři se dělí podle žánrů videí na vlogery (nahrávají videa na různá témata, glosují a parodují), tvůrce let´s playů (komentují hraní počítačových her), beauty vlogery (věnují se módě a kosmetice), prankery (natáčí tzv. pranky - nachytávky), streamery (vysílají live) nebo třeba booktubery (natáčí videa o knihách a čtení).
Potkat je můžete na speciálních festivalech jako je např. Utubering nebo 4Fans, nebo při různých meetupech. Soutěží mezi sebou v soutěžích Czech Blog Awards a Utubering Awards.
Nejznámější čeští youtubeři: